dimecres, 17 de febrer del 2021
dissabte, 13 de febrer del 2021
FESTA DE CARNAVAL!
Aquesta setmana ha estat una setmana molt especial. Els nens i nenes de tercer ens han ajudat a gaudir al màxim de tots els detalls del Carnaval. Han actuat de missatgers del Rei Carnestoltes i han portat la disbauxa, la gresca i la xerinola en tot moment: pijames, cabells esbojarrats, sabates i mitjons canviats i esportistes han anat apareixent de dilluns a dijous gràcies a la il·lusió dels nens i nenes, però també a la col·laboració de les famílies... MOLTES GRÀCIES!
Finalment avui hem celebrat la Festa del Carnaval i més enllà de les disfresses, les emocions, els somriures i les rialles d’infants i mestres han inundat el jardí d’Infantil,
No ens volem estar de compartir el pregó que ens han enviat les nenes i els nens de tercer i que és el resultat d’un treball coral de tots ells i les seves mestres emmarcat en el projecte de la ràdio que han estat desenvolupant les darreres setmanes. Moltes gràcies equip de tercer!
PREGÓ
Bon dia nois i noies.
El Carnestoltes ja està aquí per divertir-nos sense fi!
Quan al Carnestoltes li diem hola tot és gresca i xerinola.
Una festa farem i tots ens divertirem.
Prepareu-vos, prepareu-vos que tots ens disfressarem de coses ben diferents!
I de projectes anirem!
Un pregó us oferirem a mesura que avancem,
Nens i nenes estigueu tots preparats per començar
però primer haureu d’endevinar
encertar i imaginar
del que aniran les altres classes abans de cantar i desfilar!
INFANTIL 3
EI3 (Cu-cut) ou de dinosaure
Per començar tenim als petitons
els Cu-cuts són mig rodons.
Closca dura i sorpresa dins
quan s’obri pot ser que sortim fugint!
EI3 (Picarol) dinosaures
I per aquí venen els Picarols.
En tenim de diferents:
colls llargs, i temibles dents
que des de fa temps
al nostre planeta ja no els veiem.
EI3 (El Molí) mamuts
I aquí ens quedem muts!
Perquè s’acosten uns grans animals peluts,
que rimen amb batuts.
Els Molinets ben eixerits
caminen com elefants,
però encara són més grans!
INFANTIL 4
EI4 (L’Estel) meteorits
La nit ha arribat, i tots els estels s’han despertat.
Si veieu el cel ben il·luminat,
és que alguna cosa del cel ha baixat.
Quina vermellor, quina calor,
aquests objectes ho han destruït tot!
EI4 (Contes) paleontòlegs
I això sembla que els Contes
poden explicar-nos els seus afanys:
lupes, pales i escombres
ells ens trauran de dubtes
com si fossin cronistes
del que va passar fa milions d’anys.
EI4 (Joguines) cavalleres i cavallers
Per allà venen les Joguines,
amagats als seus castells,
cavallers i cavalleres ens fan gaudir
a tots amb ells!
L’època medieval arriba a la desfiladauina disfressa tan animada!
INFANTIL 5
EI5 (Virolets) homes del paleolític (pintures rupestres)
I aquí venen els més artistes de la classe Virolets.
Ens fan viatjar als temps antics
amb unes imatges que ens fan estar ben quiets.
Mireu bé que són molt bonics.
Dibuixos, records i història dels nostres avantpassats.
EI5 (Del Bosc) egipcis
Del Bosc desfila
entre piràmides, mòmies i faraons.
No es tracta d’una illa
sinó de sorra, calor i déus bons.
Cleopatra, Ra i Maat
ens faran viatjar al món daurat.
EI5 (Del Parc) homes de la prehistòria (cavernícoles)
Del Parc s’ha convertit
en un món molt divertit.
Homes amb llances, ossos i pells
fa temps varen fer-se vells.
Ara queda la seva història,
unga unga... s’escolta a la cova.
És la prehistòria!
divendres, 12 de febrer del 2021
Una veagda més i gràcies als nens i nenes de tercer de Primària que fan de missatgers del Rei Carnestoltes hem aconseguit que totes i totes gaudíssim i ens divertíssim amb absoluta normalitat. Som tant feliços de poder celebrar aquest tipus de festes tot i la pandèmia.
Els deixem algunes imatges dels nostres alumnes a l’escola durant el dia d’avui.
dijous, 11 de febrer del 2021
TERCER MISSATGE DEL REI CARNESTOLTES: SABATES DIFERENTS I MITJONS AMUNT!
La tercera consigna del
rei Carnestoltes torna a ser d’allò més extravagant. Avui, dimecres 10 de
febrer, alumnes i mestres han vingut a l’escola amb un calçat diferent a cada peu.
A més, com que el rei Carnestoltes sembla que mai té prou disbauxa, ens va
demanar també que portéssim els mitjons per fora el pantaló i ben alts!
Un dia més, i gràcies al
nostre estimat rei Carnestoltes, l’escola era plena de colors i somriures. Quina
sort poder gaudir del Carnaval “amb normalitat” en un any carregat d’incerteses.
Que no s’aturi el Carnaval! Que no s’aturi la festa! És moment de celebrar!
Els deixem algunes
imatges dels nostres alumnes a l’escola durant el dia d’avui. Fan molt goig!
dimecres, 10 de febrer del 2021
Avui dimarts 9 de febrer ja es respira setmana de Carnaval a l’escola. El Rei Carnestoltes, a través dels nens i nenes de tercer de Primària, està fent de les seves i ens ha donat una consigna d’allò més divertida: tenyits, cues, perruques… i sobretot molta creativitat per part de les famílies ens han ajudat a gaudir d’un dimarts molt especial.
Com podeu veure a les imatges els caps de les nenes, els nens, els mestres i les mestres tenen un aspecte molt diferent i esbojarrat i el més bonic de tot plegat han estat els somriures que hem anat trobant per tot arreu quan ens veiem els uns als altres.
Visca la setmana de Carnaval i avui, els pentinats esbojarrats!!!
dimarts, 9 de febrer del 2021
El divendres dia 5 de febrer va arribar el rei Carnestoltes a l’Escola! Com cada any ens ha volgut proposar unes consignes molt divertides per tenir una setmana molt esbojarrada!
El Carnaval porta molta alegria, diversió i disbauxa però cal mantenir els hàbits i les rutines per tal de poder seguir donant seguretat als infants.
1a consigna: Tots els alumnes han de venir amb pijama a l’Escola!
Els alumnes han gaudit molt d’aquest especial dilluns, un dia diferent que hem compartit tots plegats!
dimecres, 3 de febrer del 2021
LA BIBLIOTECA
La Biblioteca de
l’escola, sense cap mena de dubte, continua sent un dels espais més especials per
nosaltres. Més enllà de l’espai per si mateix, la Biblioteca està integrada i
consolidada dins del projecte d’ escola. Gràcies a la Biblioteca, tenim
l’oportunitat de construir i compartir coneixements i experiències que ens
acompanyaran al llarg de tota la vida.
Els dos objectius
principals que es treballen des de la Biblioteca són, per una banda, la
formació d’usuaris a través de les visites setmanals a la Biblioteca. Totalment
immersos en l’era digital, la Biblioteca esdevé un oasis de caràcter
tradicional que val la pena seguir estimulant amb la mateixa passió. Alhora, els
alumnes també poden visitar la Biblioteca en busca d’informació i llibres de
consulta sobre els projectes de cada un dels grups. També s’estimula, de manera
propera i afable, el foment i el gaudi per la lectura mitjançant les estones de
biblioteca, préstec de llibres, biblioteques de les aules...
A la nostra etapa,
l’etapa 1, la Biblioteca també té els seus propis objectius. En primer
lloc, identificar la biblioteca com a lloc de trobada.
No només es tracta d’un espai de lectura sinó que també és un espai per
compartir amb la resta de la comunitat educativa. Ja de ben petits, un altre dels
objectius és que els alumnes estableixin un primer contacte amb els llibres de
forma lúdica i puguin interioritzar, poc a poc, els hàbits, normes i rutines
que acompanyen l’espai de la Biblioteca.
En definitiva, la Biblioteca esdevé
un dels espais més rellevants de la nostra rutina perquè ens permet posar en
pràctica hàbits i conductes socials que són importants dins del projecte de
l’escola. Aprofitem doncs aquest petit espai del Blog d’Infantil per
reivindicar, amb paraules i versos, la passió que sentim per la lectura i
l’hàbit lector.
"No es sólo una biblioteca. Es una nave espacial que te llevará a los puntos más lejanos del universo, una máquina del tiempo que te llevará al pasado lejano y al lejano futuro, un maestro que sabe más que ningún ser humano, un amigo que te divertirá y te consolará y sobre todo una salida a una vida mejor más feliz y más útil"
Isaac Assimov



