dimecres, 17 de febrer del 2021

EL MENÚ A EI5


Cada dia, a l’Escola, les classes d’EI5 treballen el menú just abans d’iniciar el Menjador. Amb aquesta activitat, s’aprofundeix en la consciència fonològica mitjançant la identificació de les síl·labes o de les vocals. Alhora, els infants mica en mica van adquirint consciència sobre les paraules tot entenent els conceptes i significats implícits. D’altra banda, es treballa la descodificació del llenguatge des del vessant analític i també des del global. El treball del menú a EI5 permet fer un seguiment diari de la lectoescriptura i personalitzar l’aprenentatge segons el moment evolutiu dels infants que, mitjançant una activitat significativa, s’adonen de la importància d’apropar-se a la lectura i a l’escriptura per poder-se comunicar amb el món que els envolta.  

Imatges

dissabte, 13 de febrer del 2021

FESTA DE CARNAVAL!



Aquesta setmana ha estat una setmana molt especial. Els nens i nenes de tercer ens han ajudat a gaudir al màxim de tots els detalls del Carnaval. Han actuat de missatgers del Rei Carnestoltes i han portat la disbauxa, la gresca i la xerinola en tot moment: pijames, cabells esbojarrats, sabates i mitjons canviats i esportistes han anat apareixent de dilluns a dijous gràcies a la il·lusió dels nens i nenes, però també a la col·laboració de les famílies... MOLTES GRÀCIES!

Finalment avui hem celebrat la Festa del Carnaval i més enllà de les disfresses, les emocions, els somriures i les rialles d’infants i mestres han inundat el jardí d’Infantil,

No ens volem estar de compartir el pregó que ens han enviat les nenes i els nens de tercer i que és el resultat d’un treball coral de tots ells i les seves mestres emmarcat en el projecte de la ràdio que han estat desenvolupant les darreres setmanes. Moltes gràcies equip de tercer!


PREGÓ

Bon dia nois i noies.

El Carnestoltes ja està aquí per divertir-nos sense fi!

Quan al Carnestoltes li diem hola tot és gresca i xerinola.


Una festa farem i tots ens divertirem.

Prepareu-vos, prepareu-vos que tots ens disfressarem de coses ben diferents!

I de projectes anirem!


Un pregó us oferirem a mesura que avancem,

Nens i nenes estigueu tots preparats per començar

però primer haureu d’endevinar

encertar i imaginar

del que aniran les altres classes abans de cantar i desfilar!


INFANTIL 3

EI3 (Cu-cut) ou de dinosaure

Per començar tenim als petitons

els Cu-cuts són mig rodons.

Closca dura i sorpresa dins

quan s’obri pot ser que sortim fugint!


EI3 (Picarol) dinosaures

I per aquí venen els Picarols.

En tenim de diferents:

colls llargs, i temibles dents

que des de fa temps

al nostre planeta ja no els veiem.


EI3 (El Molí) mamuts

I aquí ens quedem muts!

Perquè s’acosten uns grans animals peluts,

que rimen amb batuts.

Els Molinets ben eixerits

caminen com elefants,

però encara són més grans!


INFANTIL 4

EI4 (L’Estel) meteorits

La nit ha arribat, i tots els estels s’han despertat.

Si veieu el cel ben il·luminat, 

és que alguna cosa del cel ha baixat.

Quina vermellor, quina calor,

aquests objectes ho han destruït tot! 


EI4 (Contes) paleontòlegs 

I això sembla que els Contes

poden explicar-nos els seus afanys:

lupes, pales i escombres

ells ens trauran de dubtes

com si fossin cronistes

del que va passar fa milions d’anys.


EI4 (Joguines) cavalleres i cavallers

Per allà venen les Joguines,

amagats als seus castells,

 cavallers i cavalleres ens fan gaudir

a tots amb ells!

L’època medieval arriba a la desfiladauina disfressa tan animada!


INFANTIL 5

EI5 (Virolets) homes del paleolític (pintures rupestres)

I aquí venen els més artistes de la classe Virolets.

Ens fan viatjar als temps antics

amb unes imatges que ens fan estar ben quiets.

Mireu bé que són molt bonics.

Dibuixos, records i història dels nostres avantpassats.


EI5 (Del Bosc) egipcis

Del Bosc desfila

entre piràmides, mòmies i faraons.

No es tracta d’una illa

sinó de sorra, calor i déus bons.

Cleopatra, Ra i Maat

ens faran viatjar al món daurat.


EI5 (Del Parc) homes de la prehistòria (cavernícoles)

Del Parc s’ha convertit 

en un món molt divertit.

Homes amb llances, ossos i pells

fa temps varen fer-se vells.

Ara queda la seva història, 

unga unga... s’escolta a la cova.

És la prehistòria!


divendres, 12 de febrer del 2021

QUART MISSATGE DEL REI CARNESTOLTES: SOM ESPORTISTES!!!


La quarta consigna del rei Carnestoltes és molt i molt divertida. Avui, dijous 11 de febrer, tots i tites hem vingut a l'escola vestits d'esportistes: nedadores, futbolistes, ballarins, atletes... El Rei Carnestoltes ha convertit l'escola en uns Jocs Olímpics.

Una veagda més i gràcies als nens i nenes de tercer de Primària que fan de missatgers del Rei Carnestoltes hem aconseguit que totes i totes gaudíssim i ens divertíssim amb absoluta normalitat. Som tant feliços de poder celebrar aquest tipus de festes tot i la pandèmia.

Els deixem algunes imatges dels nostres alumnes a l’escola durant el dia d’avui. 

Imatges

dijous, 11 de febrer del 2021

TERCER MISSATGE DEL REI CARNESTOLTES: SABATES DIFERENTS I MITJONS AMUNT!



La tercera consigna del rei Carnestoltes torna a ser d’allò més extravagant. Avui, dimecres 10 de febrer, alumnes i mestres han vingut a l’escola amb un calçat diferent a cada peu. A més, com que el rei Carnestoltes sembla que mai té prou disbauxa, ens va demanar també que portéssim els mitjons per fora el pantaló i ben alts!

Un dia més, i gràcies al nostre estimat rei Carnestoltes, l’escola era plena de colors i somriures. Quina sort poder gaudir del Carnaval “amb normalitat” en un any carregat d’incerteses. Que no s’aturi el Carnaval! Que no s’aturi la festa! És moment de celebrar!

Els deixem algunes imatges dels nostres alumnes a l’escola durant el dia d’avui. Fan molt goig!

Imatges

dimecres, 10 de febrer del 2021

SEGON MISSATGE DEL REI CARNESTOLTES: PENTINATS ESBOJARRATS




Avui dimarts 9 de febrer ja es respira setmana de Carnaval a l’escola. El Rei Carnestoltes, a través dels nens i nenes de tercer de Primària, està fent de les seves i ens ha donat una consigna d’allò més divertida: tenyits, cues, perruques… i sobretot molta creativitat per part de les famílies ens han ajudat a gaudir d’un dimarts molt especial.
Com podeu veure a les imatges els caps de les nenes, els nens, els mestres i les mestres tenen un aspecte molt diferent i esbojarrat i el més bonic de tot plegat han estat els somriures que hem anat trobant per tot arreu quan ens veiem els uns als altres.
Visca la setmana de Carnaval i avui, els pentinats esbojarrats!!!


Imatges

dimarts, 9 de febrer del 2021

PRIMER MISSATGE DEL REI CARNESTOLTES: AVUI ANEM EN PIJAMA



El divendres dia 5 de febrer va arribar el rei Carnestoltes a l’Escola! Com cada any ens ha volgut proposar unes consignes molt divertides per tenir una setmana molt esbojarrada!
El Carnaval porta molta alegria, diversió i disbauxa però cal mantenir els hàbits i les rutines per tal de poder seguir donant seguretat als infants.
 
1a consigna: Tots els alumnes han de venir amb pijama a l’Escola!
Els alumnes han gaudit molt d’aquest especial dilluns, un dia diferent que hem compartit tots plegats!

Imatges


dimecres, 3 de febrer del 2021

 LA BIBLIOTECA



La Biblioteca de l’escola, sense cap mena de dubte, continua sent un dels espais més especials per nosaltres. Més enllà de l’espai per si mateix, la Biblioteca està integrada i consolidada dins del projecte d’ escola. Gràcies a la Biblioteca, tenim l’oportunitat de construir i compartir coneixements i experiències que ens acompanyaran al llarg de tota la vida.

Els dos objectius principals que es treballen des de la Biblioteca són, per una banda, la formació d’usuaris a través de les visites setmanals a la Biblioteca. Totalment immersos en l’era digital, la Biblioteca esdevé un oasis de caràcter tradicional que val la pena seguir estimulant amb la mateixa passió. Alhora, els alumnes també poden visitar la Biblioteca en busca d’informació i llibres de consulta sobre els projectes de cada un dels grups. També s’estimula, de manera propera i afable, el foment i el gaudi per la lectura mitjançant les estones de biblioteca, préstec de llibres, biblioteques de les aules...

A la nostra etapa, l’etapa 1, la Biblioteca també té els seus propis objectius. En primer lloc, identificar la biblioteca com a lloc de trobada. No només es tracta d’un espai de lectura sinó que també és un espai per compartir amb la resta de la comunitat educativa. Ja de ben petits, un altre dels objectius és que els alumnes estableixin un primer contacte amb els llibres de forma lúdica i puguin interioritzar, poc a poc, els hàbits, normes i rutines que acompanyen l’espai de la Biblioteca.

En definitiva, la Biblioteca esdevé un dels espais més rellevants de la nostra rutina perquè ens permet posar en pràctica hàbits i conductes socials que són importants dins del projecte de l’escola. Aprofitem doncs aquest petit espai del Blog d’Infantil per reivindicar, amb paraules i versos, la passió que sentim per la lectura i l’hàbit lector.

"No es sólo una biblioteca. Es una nave espacial que te llevará a los puntos más lejanos del universo, una máquina del tiempo que te llevará al pasado lejano y al lejano futuro, un maestro que sabe más que ningún ser humano, un amigo que te divertirá y te consolará y sobre todo una salida a una vida mejor más feliz y más útil"

Isaac Assimov

Imatges