dimarts, 19 d’abril del 2016

POESIA I EMOCIONS




Setmana de Sant Jordi, el millor temps per impregnar l'entorn de poesia i sensibilitzar la predisposició cap a aquesta forma d'expressió.
Els alumnes de primer de la classe Sant Jordi de primer d'ESO fa temps que treballen per crear poemes adreçats als nens petits. No només els ha costat la composició dels versos tenint en compte la mètrica i la musicalitat, sinó que han hagut de tenir en compte que el tema i el missatge arribés als seus companys.
Finalment la qualitat dels resultat ha estat indubtable i grans i petits han gaudit i s'han enriquit amb l'experiència. Durant aquests dies, de dilluns a dijous, aquests alumnes de la classe  Sant Jordi han passat per es aules d'EI abans de dinar i els han recitat els poemes de pròpia creació, sorprenent als és petits que a partir d'ara també volen fer com els grans i aprendre a fer petits poemes. 

PETITA MOSTRA DE POEMES CREATS PER ALUMNES DE LA CLASSE SANT JORDI:


L'hora d'anar a dormir


Bona nit, bona nit,
és hora d'anar a dormir.
Un dia molt gran i genial ha estat
Des del primer moment fins al final.

Al cole t'ho has passat súper bé
Un castell de sorra has fet.
Per dinar hi havia macarrons
A més del bistec i el meló!

La tarda molt xula ha estat!
Amb el Pol molt bé t'ho has passat.
I quan per fi te n’has anat al llit
pidament has dit:

«Un moment: què falta aquí?
Ah sí! El conte per llegir!»
Després de llegir-lo ja és molt tard.
I en un moment ja estàs somiant...

«Bona nit!»

Adrià Grau
La joguina

Tinc un objecte petit,
que està fet per jugar,
Pot ser una màquina,
Pot ser una petxina,
Pot estar fet de plastilina,
i algunes portaran purpurina!

Tots els nens i nenes es divertiran
i amb totes les joguines jugaran.

                                                                                                                           Àlex Vázquez


El meu aniversari ha arribat

i un regal he trobat,

l'he obert,

i de joguines estava ple.



M’he fixat en un  d’especial,

 un dinosaure espacial.

Rexi li he posat,

l'he mirat i l'he abraçat.



És la meva joguina preferida

ja mai estic avorrida.

jo prefereixo al Rexi

qui m’acompanya endolcida!



Al llit l'he ficat,

perquè estigui acompanyat.

A l'escola l'he portat

i a tothom l'hi ha agradat.


Anna Martí

Porto temps

Porto temps esperant
Trobar una  paraula bonica,
Per recitar-te un poema
i alegrar-te una mica!

Els reis m'han explicat
Que ets un noi  espavilat.
Que ets rialler i amable
També una mica diable !







Porto temps pensant
En un gros elefant
Que sovint va cantant,
amb la  trompa gris i gegant.

Porto temps alegre
veient com arribes pel matí,
Entres feliç a l'escola
On hi tens els amics!

                                                                                                                                 David Illa



Tinc una balena a casa



Tinc una amiga balena

viu dins la piscina de casa,

Menja peixets i és molt gran

I quan pot sempre m’abraça!





Cada dia la porto a passejar pel mar

 li agrada jugar a fet i amagar.

Nadem fins l’infinit

I després a casa a descansar!
 Alejandro Rivera





 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.