dilluns, 5 de desembre de 2016

EL PROJECTE, UN MITJÀ PER L'APRENENTATGE


Fer les diferents activitats en un projecte integrat vol dir presentar uns enigmes, unes preguntes, uns desafiaments que provoquin la necessitat de fer uns processos mentals i socials que són la real font d'aprenentatge. Tant hi fa quin projecte sigui o quin nom tingui si el contingut no té significat per l'alumne. 
Tot comença sempre amb un pregunta i la resposta la tindran sempre els nens, no el mestre. Aquest, el que ha de fer és fer més preguntes sobre les respostes dels nens, que mai tenen una sola solució, tot pensant en com aprenen els infants. Ells aniran explicant el que cal aprendre i hauran exercitat uns procediments que quedaran en la seva evolució de l'aprenentatge.
Els nens d'EI3 estan construint cases. En aquest procés intervé la matemàtica, la llengua, la plàstica, les emocions, la història... i els nens posen en pràctica uns procediments necessaris per l'aprenentatge. En les fotografies es veuen algunes sessions on els infants treballen el seu projecte: a la  classe Picarol estan treballant aspectes de la numeració: doten de significat el nombres, siguin quin siguin.  A la classe Cu-cut estan construint cases en cooperació també realitzen un joc representatiu que pot succeir en una casa i a la classe El Molí, per grups i en cooperació elaboren un poblat.
Cu-cut
Picarol
El Molí

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.