Però també es respira certa reserva, una sensació de respecte i
inseguretat produït per allò que es desconeix. Per això, cal fer un exhaustiu
treball d’anticipació per identificar els dubtes, donar-hi resposta i aprendre
a gestionar les possibles dificultats.
A les aules, i amb l’ajuda de les famílies que ho faran a casa, es
treballa l’organització i l’autonomia. Es prepara l’activitat i la dinàmica i,
sobretot, es parla i es comparteixen sentiments, dubtes o emocions.
D’altra banda, es fomenten les relacions entre els alumnes de les
tres classes per tal que aquesta oportunitat d’adquirir recursos i estratègies
socials s’aprofiti el màxim possible. Aquests dies, els alumnes es barregen
entre ells en diferents espais educatius: en el joc lliure al jardí, al menjador,
a les aules i en diferents dinàmiques. L’objectiu principal és enfortir els
vincles entre tots els companys. Ben segur que tot aquest treball repercutirà
en l’èxit de l’experiència.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.