La setmana passada, els alumnes d’Infantil van poder portar les Joguines de Reis per poder-les compartir amb els companys i companyes del seu grup estable. Aquesta dinàmica permet propiciar situacions comunicatives significatives a partir del joc.
El joc és el motor de l’aprenentatge i aquest ha d’estar planificat i organitzat. En podem trobar de diferents tipus:
El joc simbòlic es dona quan l'infant espontàniament imita una conducta d'adult o d'una altra persona i la representa com a part d'un joc lúdic sense que aquesta s'hagi fet en aquest moment immediat.
El joc simbòlic es caracteritza per imitar accions de la vida quotidiana del món dels adults. Apareix quan l'infant ha adquirit la capacitat de representació i és capaç de representar accions i regles bàsiques imaginàries que es refereixen als acords sobre a què es juga.
El joc lliure normalment es realitza en els espais exteriors, els jardins de l’Escola i es caracteritza per la llibertat, perquè qui juga pot decidir allò que vol fer i les regles que vol establir.
Els jocs de taula permeten treballar el pensament computacional, arribant a la resolució de problemes mitjançant diferents solucions, com és el cas dels escacs. També permeten treballar continguts, sobretot matemàtics, com la seriació, l'ordenació espacial, la numeració i el càlcul o la memòria visual i espacial i alhora cal conèixer les regles i respectar-les per garantir un bon funcionament.
Els projectes integrats també contemplen el joc com a font de l’aprenentatge i creen unes activitats lúdiques, motivadores i significatives tenint en compte els objectius de la programació i els continguts que cal treballar.
L’Etapa d’Infantil té com a objectiu garantir el desenvolupament global de tots els infants respectant l’evolució de cada alumne/a i el joc és essencial en tot aquest recorregut que haurà de fer un nen i nena de 3 a 6 anys.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.