dilluns, 12 de gener del 2015

PREPARACIÓ DELS TALLERS DE CIÈNCIA

El projecte de ciència a l'Educació Infantil té una incidència constant a l'Escola. Per una banda, es recullen tots els estímuls que sorgeixen en la dinàmica de la classe, per l'altra es sistematitzen uns tallers que durant tot l'any es porten a terme assistits pels "professors" o nois i noies de Secundària i Batxillerat, en el marc de la Vida Social.
Durant el primer trimestre, els tallers es van dedicar a l'hort urbà d'Educació Infantil que ara ja està enllestit i que requereix un seguiment i manteniment que van fent totes les classes.
En aquest segon trimestre els tallers tindran dues orientacions: per una part es vincularan amb les activitats del 50è aniversari i per l'altra es dedicaran a l'espai, al volum i a la construcció.
En aquesta imatge es veu la preparació amb els "professors" del primer taller que tindrà lloc la setmana vinent: LA HISTÒRIA EM SONA. 50 ANYS DE SONS.
L'activitat consistirà en fer una recerca de sons de l'Escola i comparar-los amb sons susceptibles de sentir-se en l'entorn de l'Escola del Mar. Serà un taller sensorial amb l'objectiu de saber reconèixer, dicriminar i associar sons.
Avui se'ls ha lliurat als nois que fan de "professors" tot el material i documentació necessària i han fet un treball de camp per l'Escola per tal d'anticipar-se als sons que podran trobar els nens i nenes més petits.
D'altra banda, serà la primera vegada que els nens i nenes de les classes Cu-cut, Picarol i El Moli de EI3 es barregin amb els seus companys de EI4 i EI5. Fins ara, havien fet els tallers de manera independent per afavorir el procés d'adaptació a l'Escola. Ara ja estan preparats per assumir aquest petit repte.
Per informació i seguiment de les activitats del 50è aniversari seguir aquest enllaç.

divendres, 9 de gener del 2015

VIDA SOCIAL



La Vida Social és l'estructura o l'organització que permet implicar tots els alumnes en la gestió de la dinàmica general de l'Escola. Segons l'edat, aquesta implicació té més o menys complexitat.
A l'Educació Infantil, s'inicia aquest projecte adaptat a les característiques de l'edat i per tant la seva implementació és progressiva. 
A EI5 els nens i nenes ja tenen tenen adquirit el concepte de pertinença a un grup i ser d'un color és molt més que una qüestió d'organització. La responsabilitat de tenir un càrrec adquireix un nivell més complex i l'actuació ja demana iniciativa, organització i un inici de capacitat de gestió. També començaran a rebre les valoracions positives en forma de cartonets. Els cartronets premien els esforços personals, les accions positives que repercuteixen en els altres companys o en el grup,  o les actuacions que tenen a veure amb els valors educatius. Aquest cartronets són del color del nen o nena que els rep i es dipositen en una caixa comuna a manera d'urna. Això significa que el cartronet guanyat per un nen o nena repercuteicx en el seu grup.  Al final del període d'actuació dels càrrecs es fa un recompte dels cartronets i els nens i nenes del  color que en té més seran els primers en escollir un nou càrrec.
A EI4 és el moment d'escollir un color i iniciar-se en la dinàmica de grup que sovint té un caire molt organitzatiu. Els nens i nenes ja tenen un càrrec que durarà un temps determinat i implicarà la bona marxa del ritme i la dinàmica de la classe.
A EI3 la Vida Social arriba de manera molt progressiva. Els nens i nenes es van acostumant a tenir petites tasques que no duren en el temps però que beneficien la dinàmica de la classe. La feina s'ha de fer ben feta i acabar-la bé. D'aquesta feina se'n dirà "càrrec" i d'aquesta manera es va introduint un vocabulari que serà molt propi de tots durant molts anys.
En aquestes imatges es veuen nens i nenes d'EI3 de les classes Cu-cut, Picarol i El Molí fent "d'encarregats" i assumint una tasca de manera puntual.
Imatges

dijous, 8 de gener del 2015

INICI DE TRIMESTRE. RETROBAMENT

L'inici de trimestre s'ha fet amb tota normalitat i a totes les classes ha començat l'activitat habitual. El retrobament amb els companys és el que més ha il·lusionat als nens i nenes i després dels comentaris i les explicacions, el joc ha estat el que més els ha motivat.
Han jugat a les classes i sobretot al jardí, ja que el sol ha estat present tot el dia.
En aquestes imatges es pot veure els nens i les nenes gaudint del joc i les relacions amb els altres.
Imatges
DESITGEM A TOTES LES FAMÍLIES UN BON ANY NOU!

dimarts, 23 de desembre del 2014

PROJECTE DILLA. DINAR DE NADAL

Avui la Sra. Marta, que acaba d'arribar de Dilla (Etiòpia) ens ha explicat les seves vivències en la seva escola d'aquest indret tan llunyà. L'objectiu és poder iniciar un projecte de comunicació entre les dues escoles podenciant els vincles i reforçant l'anglès. Els nens i nenes s'han mostrat molt interessants en les experiències que ha viscut la Sra. Marta, tan humanes i tan exòtiques.
Els nens i nenes d'EI5 han lliurat a la Sra. Marta unes pulseres fetes amb els tres colors de l'Escola per als companys de Dilla.


I al migdia, els nens i nenes s'han aplegat per celebrar l'emotiu dinar de Nadal. Per nivells, han fet l'àpat solemne amb la taula molt ben parada i amb els centres de taula com a símbol de Nadal.
Abans de començar, tots junts han recitat el poema de Nadal que han estat aprenent durant tots aquests dies, cosa que ha fet emocionar tots els presents.
El menú de Nadal ha estat també especial: Sopa de brou amb galets i pilota, pollastre a la catalana i neules i torrons.
MOLT BONES FESTES DE NADAL PER A TOTES LES FAMÍLIES!

dilluns, 22 de desembre del 2014

FESTA DEL TIÓ

Avui finalment ha arribat la FESTA DEL TIÓ. Al matí, quan els nens i les nenes han arribat a l'Escola no se l'han trobat en el lloc habitual i és que ja estava preparat al menjador per acabar d'escalfar-se.
Els nens i nenes de les classes Cu-cut, Picarol i El Molí han començat la FESTA amb una dansa interpretada amb instruments per posar el tronc màgic del tot calent. Però ni la dansa, ni els rodolins de Nadal ni les cançons han estat suficients per deixar-lo ben a punt. Així és que tots els mestres hi han col·laborat representant un conte i ballant la seva dansa. Ha estat després de tots aquests intents que els nens i nenes han pogut omplir de garrotades el tió que finalment ha cagat torró, caramels, llibre i un pollastre! Caldrà portar-lo a la cuina per tal que els senyors cuiners ens facin el dinar de Nadal!
Imatges

divendres, 19 de desembre del 2014

CALENT, CALENT!



Avui divendres és el darrer dia que els avis dels nens i nenes d'Educació Infantil vénen a explicar contes a la vora del tió per escalfar-lo.
L'àvia de la Jana de la classe L'Estel ha triat un conte preciós que promou el valor de la lectura: EL PISPALLIBRES. mentre la Jana l'ajudava a explicar-lo, els nens i nenes de la classe L'Estel miraven les imatges i escoltaven ben atentament. En acabar, la Sra. Àurea ha rebut un munt d'abraçades espontànies i emotives.

Després, a mig matí, l'àvia d'en Max i de l'Aris ha vingut a explicar un altre conte als nens i nenes de la classe El Molí.
La Sra. Cinta ha explicat la versió més genuïna del conte LA RATETA QUE ESCOMBRAVA L'ESCALETA posant-se en el paper de la rateta d'una manera ben autèntica, cosa que ha fet gaudir molt els nens i nenes. Després de la narració, en Max i l'Aris han comprovat que el tió ja estava ben calent.

A darrera hora de la tarda, l'avia de la Marina de la classe Del Bosc  també ha volgut contribuir a sensibilitzar i emocionar els nens i nenes amb el seu conte i els ha fet gaudir. El conte escollit, L'OVELLA BELA, a més de treballar el valor de compartir, ens ha parlat del procés de la llana, cosa que ha interessat molt als nens i nenes.
Com tots els altres avis i àvies que han vingut, s'ha emportat un petit obserqui fet pels alumnes i una carta d'agraïment, però sobretot, el que s'ha endut és el somriure i l'escalf dels més petits.
GRÀCIES A TOTS ELS AVIS I ÀVIES PER FER-NOS GAUDIR D'UNA ESTONA TAN AGRADABLE!

dijous, 18 de desembre del 2014

MÉS CONTES, MÉS CALIU





L'avi de la Júlia, el Sr. Jordi, ha explicat avui als nens i nenes de les classes Contes i Joguines el conte clàssic de LA RATETA QUE ESCOMBRAVA L'ESCALETA. Els nens i nens escoltaven molt atentament mentre el Sr. Jordi anava descrivint totes les escenes del conte, les accions i les veus del personatge. Quan ha acabat, malgrat que el tió s'havia escalfat, els nens i nenes no en tenien prou i han volgut explicar un munt de coses a l'avi de la Júlia que els ha escoltat a tots i per a tots i totes ha tingut unes paraules.
Més tard ha vingut l'àvia del Bruno, la Sra. Carmen que ha explicat un  conte de Nadal d'un pastoret generós que ha encantat als nens i nenes de les classes Cu-cut i El Molí.
La Sra. Carmen també ha cantat una tornada entremig del conte, i això ha fet que els nens i nenes també tinguessin ganes de cantar unes nadales per a la Sra, Carmen.

I la Sra. Carme, l'àvia d'en Marc, ha entendrit els nens i nenes de les classes Picarol i Cu-cut amb la narració del clàssic conte L'AVET, carregat amb un missatge ple de valors. Ara a l'Escola ja tindrem un avet que ens acompanyarà per sempre i ens recordarà aquesta tarda tan emotiva. És per això que els nens i les nenes han volgut mostrar l'hort de l'Escola a la Sra. Carme.

A darrera hora de la tarda, amb el tió ja força calent, la Sra. Neus, padrina de l'Èlia de la classe Del Parc i la Sra. Teresa han explicat el conte de l'Arc de Sant Martí. El conte ha motivat l'interès i l'emoció dels nens i nenes pel seu contingut en valors i en coneixement, cosa que permetrà seguir treballant a la classe.
La setmana del Conte a la vora del Tió no s'ha acabat però la sensibilitat sí que ja és manifesta.