dimarts, 17 d’abril de 2018

FEM MATEMÀTICA



Un dels objectius de l’escola és aconseguir dels infants una mirada, un pensament científic i matemàtic. Per assolir aquesta fita cal que la matemàtica tingui presència en la dinàmica de l’aula de manera quotidiana, partint de les situacions que ells van vivint.
Tres són els eixos principals per treballar aquesta matèria i els tres s’han de tractar amb rigor i amb precisió, tant pel que fa al llenguatge utilitzat com al procediment a seguir.
Les activitats que sorgeixen dels projectes integrats que es treballen a les aules permeten descobrir i investigar diferents conceptes, així com  desenvolupar tot de processos relacionats amb les capacitats de comptar, enumerar, calcular, mesurar, raonar, aplicar la lògica i conèixer l’espai, els desplaçaments i els seus elements. Són propostes que presenten un repte que cal resoldre per obtenir un resultat i que normalment es fan sota els paràmetres del treball cooperatiu.
D’altra banda, el treball per racons representarà una altra proposta que permetrà sistematitzar, practicar i aplicar els diferents aprenentatges fets. Els racons no s’han de centrar només en els nombres o la quantitat sinó que són una gran oportunitat de desenvolupar processos relatius a les mesures, a la geometria o a la lògica.
En tercer lloc, la vida quotidiana representa una gran oportunitat per treballar la matemàtica. De tota situació pot proposar-se un exercici d’estimació, d’aproximació, de mesura... o ser la font per a realitzar qualsevol altre procediment.
L’estimulació cap al pensament matemàtic i el rigor han de ser pautes principals a les aules.















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.