Un
dels objectius de l’escola és aconseguir dels infants una mirada, un pensament
científic i matemàtic. Per assolir aquesta fita cal que la matemàtica tingui
presència en la dinàmica de l’aula de manera quotidiana, partint de les
situacions que ells van vivint.
Tres
són els eixos principals per treballar aquesta matèria i els tres s’han de
tractar amb rigor i amb precisió, tant pel que fa al llenguatge utilitzat com
al procediment a seguir.
Les
activitats que sorgeixen dels projectes integrats que es treballen a les aules
permeten descobrir i investigar diferents conceptes, així com
desenvolupar tot de processos relacionats amb les capacitats de comptar,
enumerar, calcular, mesurar, raonar, aplicar la lògica i conèixer l’espai, els
desplaçaments i els seus elements. Són propostes que presenten un repte que cal
resoldre per obtenir un resultat i que normalment es fan sota els paràmetres
del treball cooperatiu.
D’altra
banda, el treball per racons representarà una altra proposta que permetrà
sistematitzar, practicar i aplicar els diferents aprenentatges fets. Els racons
no s’han de centrar només en els nombres o la quantitat sinó que són una gran
oportunitat de desenvolupar processos relatius a les mesures, a la geometria o
a la lògica.
En
tercer lloc, la vida quotidiana representa una gran oportunitat per treballar
la matemàtica. De tota situació pot proposar-se un exercici d’estimació,
d’aproximació, de mesura... o ser la font per a realitzar qualsevol altre
procediment.
L’estimulació
cap al pensament matemàtic i el rigor han de ser pautes principals a les aules.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.