El
llenguatge oral és un dels grans pilars de l’Educació Infantil. Parlar amb els
nens i escoltar-los és una necessitat i una obligació.
De
tots els recursos que poden fomentar la construcció de la llengua, el conte és
un dels més apreciats. L’interès dels infants per les històries és una
característica que cal aprofitar. Hi ha contes diversos que s’expliquen cada
dia, en diferents moments, i contes que es narren més d’una vegada i que
serveixen per a estirar el fil i treballar-los de totes les formes
possibles, entre elles l’escenificació.
Disfressar-se,
posar-se en el personatge, entonar i pronunciar, memoritzar, improvisar i
exposar-se a la mirada del públic és una gran oportunitat de formació que
és imprescindible en l’aprenentatge.
En
aquestes imatges es poden veure nens i nenes de la classe Joguines d’EI4
actuant en la representació de la llegenda de Sant Jordi, com és propi
d’aquests dies.
REPRESENTACIÓ
DE CONTES, LLENGUATGE VISUAL I PLÀSTIC
I
de la mateixa font, la llegenda, sorgeix la creació artística que han elaborat
aquests dies els infants de les classes Cu-cut, Picarol i El Molí. Són ells,
els alumnes d’aquestes classes d’EI3 els que s’encarreguen de la decoració de
l’entorn, tot presentant el resultat de la seva realització col·lectiva al
concurs d’arts plàstiques de Sant Jordi. L’escola ha quedat ben acollidora i
bonica i, per tant, segur que guanyen el premi!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.