dimarts, 28 de gener de 2014

HORA DE DINAR: P5

Hora de dinar. P5

L'hora de dinar comença molt abans de seure a taula. A les classes de P5, on la dinàmica i l'autonomia dels nens i les nenes permet dur a terme moltes activitats, es poden treballar aspectes prioritaris en l'evolució dels nens. És un espai per treballar l'autonomia,  els hàbits, l'organització personal, les relacions i la conmvivència, la responsabilitat, l'esforç... però també permet un treball de lectura i escriptura i altres àmbits cognitius de manera molt significativa.
Tot comença amb els hàbits d'higiene personal i ordre: rentar-se les mans, seure correctament, preparar-se el tovalló...També amb l'actuació dels càrrecs, tasca que repercuteix el la bona organització de la classe: encarregat del lavabo, encarregat de tovallons, caps de taula ( que paren la taula)... Implica així mateix un repàs a les normes per fer un àpat amb uns bons costums i maneres...
I un cop tot és a punt, a través del menú del dia es fa un treball de lecto escriptura sistemàtic perquè es fa cada dia, però que s'adapta al ritme de cada alumne.
L'àpat es desenvolupa amb un ambient agradable i saludable que permet una relació estreta i cordial entre tots.
Després de dinar, un cop duts a terme tots els hàbits que es pauten, s'organitzen uns racons on cada nen ha d'anar a fer la seva activitat. Aquests racons, de diversa naturalesa, incideixen també en la trajectòria intel·lectual que està fent cada nen i nena.
La tutora ha estat en tot moment conduint i acompanyant aquesta estona, dinant amb els nens i nenes i compartint les seves vivències.
En aquest àlbum de fotografies es pot veure la seqüència de totes aquestes accions.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.