dijous, 12 de gener de 2017

EN MOVIMENT



El moviment resulta imprescindible en aquestes edats. Els nens es mouen contínuament i el cos és el protagonista.
A banda de l'esport, el joc i l'activitat dinàmica que fan a les aules i als espais exteriors, els nens fan dues sessions a la setmana d'activitat dinàmica més regulada normalment realitzada al gimnàs, a la terrassa o al camp d'esports.

L’activitat parteix d’un conte, d’una situació succeïda en l’entorn proper dels alumnes i que per tant, té significat, d’una proposta amb intencionalitat concreta, etc., que sempre té el final obert on i que es desenvolupa en un escenari. La història planteja amb el seu contingut un desenvolupament de les activitats amb diversos objectius: un referent a les habilitats motrius, un altre referent a la imaginació i creativitat, un tercer que incideix en el coneixement d’un aspecte determinat: espai, temps, cos... i l’últim que vol reforçar la capacitat de relaxació i de respiració.

Un cop verbalitzada la història que serveix de fil conductor i motivació es fa el primer exercici que serveix d’acostament a les activitats o de posta a punt. Aquest exercici l’acostumen a fer tots junts. Seguidament s’organitza la realització d’activitats motrius que pot ser per grups o individualment.
També l'espai a l'aire lliure propicia tot el treball d'habilitats motrius i diferents jocs.

Les activitats es generaran a partir dels desplaçaments, marxes, jocs amb mòbils, superació d’obstacles.... pròpies del moviment.D'aquesta manera s'incideix en aspectes socials, personals i d'aprenentatge a través del moviment. 






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.