dimarts, 23 de maig de 2017

DESCOBRIR, PERCEBRE, EXPLORAR


La curiositat dels nens és una prioritat a les aules. És el motor de les activitats i la principal font d'aprenentatge. La curiositat s'ha d'estimular perquè sense interès no hi ha coneixement. Les preguntes generen més preguntes i l'adult ha de mantenir l'escolta per acompanyar el procés d'adquisició dels aprenentatges.
És habitual que aquell element o objecte que els nens han descobert de manera fortuïta o seguint els seus interessos sigui el punt de partida o el fil de la dinàmica i les activitats de l'aula.
L'espai exterior és per excel·lència el terreny més motivador de curiositat i per això l'activitat a l'aire lliure  es fa imprescindible.
Qualsevol objecte o element  comú o simple pot despertar l'interès dels nens i convertir-se en un veritable estímul que formarà part del seu procés d'aprenentatge. En aquesta ocasió, uns cargols són el centre d'interès dels nens i l'activitat prèviament planificada per a aquest dia a l'aula ha quedat cancel·lada.
Allò que importa en aquesta edat són els processos que els infants fan, més que no pas els conceptes a assolir.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.