dilluns, 11 de juny de 2018

PENSAMENT CIENTÍFIC




La finalitat del tractament de la ciència a l’etapa d’Educació Infantil no és pas la quantitat de coneixements que s’adquireixen en aquest àmbit. Allò que ens ha de preocupar és que els infants interioritzin el mètode que els permeti adquirir un pensament científic. Durant aquest cursos, els alumnes faran un seguit d’activitats d’experimentació on tindran en compte les evidències observables i mesurables. A poc a poc aniran adquirint recursos i estratègies per enregistrar les dades  que hauran de comprovar i analitzar i faran servir el raonament.
La ciència la viuran de manera quotidiana a partir de les situacions que es generin en el desenvolupament del projecte de treball, en els tallers de ciència, a l’hort i en les diferents experiències de la vida quotidiana i que interessen i encurioseixen els infants.
En petit grup, posaran en marxa una sèrie de coneixements que sovint els portaran a fer una hipòtesi que caldrà validar... encara que de vegades trobar la solució no és possible i això genera més curiositat encara.
En aquestes imatges es veuen nens d’EI3 practicant el mètode científic en un taller de ciència.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.