La
finalitat del tractament de la ciència a l’etapa d’Educació Infantil no és pas
la quantitat de coneixements que s’adquireixen en aquest àmbit. Allò que ens ha
de preocupar és que els infants interioritzin el mètode que els permeti
adquirir un pensament científic. Durant aquest cursos, els alumnes faran un
seguit d’activitats d’experimentació on tindran en compte les evidències
observables i mesurables. A poc a poc aniran adquirint recursos i estratègies
per enregistrar les dades que hauran de comprovar i analitzar i faran
servir el raonament.
La
ciència la viuran de manera quotidiana a partir de les situacions que es
generin en el desenvolupament del projecte de treball, en els tallers de
ciència, a l’hort i en les diferents experiències de la vida quotidiana i que
interessen i encurioseixen els infants.
En
petit grup, posaran en marxa una sèrie de coneixements que sovint els portaran
a fer una hipòtesi que caldrà validar... encara que de vegades trobar la
solució no és possible i això genera més curiositat encara.
En
aquestes imatges es veuen nens d’EI3 practicant el mètode científic en un
taller de ciència.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.