dimarts, 11 de juny de 2019

HABILITATS MATEMÀTIQUES


L’espai i els objectes són, per si mateixos, estímuls per treballar habilitats cognitives bàsiques i imprescindibles. Conèixer i dominar l’espai és el primer pas per estructurar el pensament i poder operar més tard amb imatges mentals.

La relació de l’espai amb els objectes, les matèries i els materials també activa unes funcions lògiques més elevades que nodriran la construcció de l’aprenentatge.

La manipulació i l'assaig-i-error seran la via per aquest treball d’integració dels coneixements.

Moltes són les situacions que representen una oportunitat d’aprenentatge. Unes es donen en un context d’aula, davant d’un repte, o una proposta i les altres en un entorn lliure i de creació espontània. En aquestes imatges mostrem dos d’aquests moments.

En una activitat de treball global sorgida a partir d’un repte presentat durant el desenvolupament del projecte integrat de la classe Picarol, els alumnes construeixen la maqueta d’una granja. La motivació és clara i sorgeix d’una pregunta: Com podem  construir un tancat pels animals?

En canvi, en una activitat completament lúdica a l’aire lliure, els nens i nenes fan obres d’enginyeria experimentant amb materials naturals.

En les dues ocasions, en cooperació, els alumnes manipulen i mesuren, compten, fan estimacions i comparen mides, formes i altres conceptes matemàtics.

Les converses que tenen els alumnes després d’activitats d’aquesta mena, permeten fixar alguns dels coneixements que s’adquireixen i que serviran de base per aprendre conceptes més complexos. I tot això, gaudint de valent i compartint vivències!
Imatges

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.