Avui s’han celebrat els darrers tallers de ciència a EI, on
l’objectiu principal és sistematitzar el mètode científic. El rigor,
l’enregistrament de dades, la hipòtesi, la comparació o l’observació de la
realitat són conceptes que es despleguen al llarg de l’activitat i que es
desenvolupen tot induint a pensar amb una mirada científica.
Al llarg de tot el curs, els tallers de ciència han estat
relacionats amb diferents àmbits: els éssers vius, les matèries i els materials
i els fenòmens de la natura. Els temes sempre s'han relacionat amb el projecte
integrat que s’estava realitzant a l’aula.
Aquesta vegada, els més petits han fet una taller relacionat amb els animals de la granja. Cu-cut i El Molí han treballat el pes dels aliments específics pel bestiar i Picarol ha comparat les mesures dels diferents ous.
Els nens i nenes de les classes Contes, Joguines i l’Estel han
anat al laboratori on el Sr. Sal, professor de química i astronomia ha conduit
una pràctica basada en l’observació de les taques del sol. A banda, han
preparat una superfície amb diferents materials per deixar-hi una petjada
simulant la primera empremta que l’home va deixar a la lluna.
En canvi, els nens i nenes de les classes Virolets, Del Bosc i Del
Parc, que estan treballant en el seu projecte el tema del circ, han fet una
pràctica relacionada amb la química motivada per un personatge propi
d’aquest context: el mag. Amb soda i vinagre han fet una barreja per inflar globus,
apagar foc o altres reaccions.
Tot plegat ha contribuït a despertar encara més l’interès per la
ciència dels alumnes d’EI, en col·laboració amb els companys de secundària, i
gairebé ja són experts en el mètode científic.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.