Els racons de treball ens permeten treballar aquells continguts que l’alumne necessita sistematitzar i practicar. Alguns d’aquests continguts són els factuals, que es desenvolupen amb la memòria, els conceptuals, mitjançant els quals els alumnes han de construir-se els seus propis conceptes, els procedimentals, que impliquen la pràctica d’alguns procediments i, per últim, les actituds, que s’aprenen mitjançant la vivència i la posterior integració. Com bé saben, els alumnes tenen diferents talents i interessos que caldrà acompanyar per tal de potenciar al màxim les seves capacitats. Des d’aquesta perspectiva i per donar resposta als diferents ritmes d’aprenentatge, és necessari que durant el treball per racons es disposi de dos mestres a l’aula que puguin personalitzar l’aprenentatge dels nens i nenes. Així doncs, els alumnes realitzen diferents activitats adequades al seu nivell per estimular el procés d’aprenentatge amb reptes assolibles però a la vegada estimulants.
Durant l’etapa d’infantil, tenim diferents tipus de racons:
• Racons matemàtics
• Racons de lectoescriptura
• Racons de joc
• Racons de psicomotricitat
Aquests racons fomenten el treball de tots els aprenentatges sistemàtics relacionats amb els projectes que caldrà anar integrant per tal d’assolir les nostres finalitats educatives.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.