dijous, 4 de març del 2021

LES TIC A INFANTIL


Els infants conviuen amb la tecnologia en general. 

A l’escola, els seus models i referents, mestres i companys més grans utilitzen eines tecnològiques contínuament i amb tota normalitat. Tauletes, PDI, mòbils, ordinadors... són dispositius presents i necessaris.

Al Cicle d’Infantil i a l’Etapa 1 en general La implementació de les eines tecnològiques no és un dels pilars del nostre projecte, però han de ser-hi i hem de poder-les utilitzar sempre que considerem necessari.

Els alumnes han d’aprendre a fer un bon ús d’aquests aparells electrònics i conèixer el seu funcionament. És cert que els infants saben fer servir de manera intuïtiva  aquestes eines però cal educar-los amb un criteri que garanteixi la seguretat, la salut i l'autocontrol. D’aquesta manera, els beneficis de l’eina seran importants, ajudaran en la construcció de l’aprenentatge i garantirem un ús coherent i equilibrat.

La recerca d’informació, les aplicacions que permeten la pràctica d’exercicis o l’aplicació d’aprenentatges, les activitats relacionades amb els continguts treballats a l’aula, els jocs en equip...  fomenten l’adquisició d’estratègies per treballar en cooperació, el pensament computacional  o la consolidació dels aprenentatges.

Sempre, però, l’adult ha de ser present en l’activitat i ha de marcar el temps i els recursos que se li presenten a l’infant. És a dir, l’ha d’acompanyar en la seva pràctica.

No oblidem que les eines digitals formen part de l’entorn més proper dels infants i, en conseqüència, no cal forçar el seu ús dins de l’àmbit escolar, més enllà del pedagògicament necessari.

Imatges

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.