dimecres, 15 d’octubre del 2014

TOTES LES ACTIVITATS REQUEREIXEN UNA PREPARACIÓ


EI 3 Classe Picarol
Sovint es tendeix a posar totes les  atencions en les activitas que ens semblen més importants per als nens i nenes: la música, la natació, la psicomotricitat, l'hora de dinar... Però cal també posar la mirada en la preparació d'aquesta activitat perquè per si sola, totes les accions que comporta  ja formen part de l'aprenentatge.
Aquesta vegada volem mostrar tot el "ritual" que comporta la preparació de la sessió de Psicomotricitat: la motivació, el desplaçament (les escales, la fila...), descalçar-se, endreçar...  Tot plegat requereix una actitud d'escolta, d'atenció, de percepció... , també promou una relacció que comporta compartir, esperar, ajudar  i un fomenta el desenvolupament de les habilitats motrius que ja a la classe de psicomotricitat seguirant treballant-se.
Vegin en aquestes imatges aquests moments que no s'acostumen a mostrar en els àlbums de les activitats i que tenen vital importància.

https://plus.google.com/photos/117516591758886625977/albums/6070342597225288497?authkey=COKw1tyH1YXrwwE


EI4 Classe Joguines

I si parlem de preparació, el que realment requereix una bona anticipació és la sortida que demà faran els nens i nenes de les classes Joguines, Contes i L'Estel de EI4. Quan hi ha una sortida, s'acostuma a pensar en l'activitat central. Però no es pot deixar de banda totes les accions prèvies que cal fer. Els nens i nenes se sentiran molt més segurs i gaudiran més de la sortida si amb anticipació se'ls ha explicat i s'han imaginat tot els que faran. D'aquesta manera, la improvització, la imaginació i l'espontaneitat també hi tindran cabuda.
En aquestes imatges es veuen els nens i nenes de la classe Joguines que aprofiten la sessió de psicomotricitat i, tot treballant les habilitats motrius, s'avancen a la sortida i la preparen.
https://plus.google.com/photos/117516591758886625977/albums/6070364998469574097?authkey=CKaS9MvDsfOClQE


EI5 Racons
El treball per racons és una activitat necessària en el procés d'aprenentatge dels nens i nenes. Aquesta dinàmica permet interaccionar entre alumnes que tenen diferents ritmes, característiques i models d'aprenentatge, ajuda a adquirir recursos i desenvolupa recursos.
Prèviament es fa una presentació del material i de cada un dels exercicis i quan els nens i nenes ja ho coneixen, en petit grup hi treballen.
El fet de ser una dinàmica que es porta a terme en grup reduït, permet una observació acurada i una avaluació completa de cada nen.
En el marc de la Vida Social, uns nois i noies de primer de batxillerat, col·laboren tots els dimarts amb les classes Virolets, Del Bosc i Del Parc en les sessions de treballs per racons.
https://plus.google.com/photos/117516591758886625977/albums/6070366345560360353?authkey=CPPL6LyIro-koQE

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.