dilluns, 23 d’octubre de 2017

LA BATA



A l’escola, els nens només porten bata en les activitats de plàstica o aquelles on cal manipular materials que embruten.
Durant molts anys, per costum s’ha fet servir una peça de roba obsoleta en els nostres dies. La bata neix en un moment on la roba no es rentava sovint i no pas de manera fàcil. Reservar-se la roba de taques i brutícia era un objectiu principal.
Actualment es valoren altres criteris. La roba es canvia sovint i el que cal treballar és aprendre a no tacar-se en lloc de protegir-se.
Si és ben cert que l’acció de posar-se i treure's la bata és un hàbit que ha format part de  la dinàmica diària i educativa de les aules, no és l´única possibilitat de treballar les rutines. Hi ha altres pràctiques de sempre o molt més adients a l’actualitat que també permeten aquest entrenament: posar-se les sabates, enfundar certs estris, posar-se els mitjons...
Cordar i descordar botons desenvolupa la destresa i la coordinació i per tant és un exercici del tot beneficiós, però es pot substituir per altres propostes igual de positives.
Així doncs, per què usar una peça que molesta i dificulta el moviment, que s’empra hivern i estiu, independentment de la temperatura i que aparenta una uniformitat que no és real?
Ara... fins i tot els fa il·lusió posar-se la bata!
Més imatges d'EI3

Imatges d'EI4: 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.