dimarts, 14 de novembre de 2017

EL PROCÉS DE SOCIALITZACIÓ – LES RELACIONS



L’evolució social dels infants és un procés que es va desenvolupant i es fonamenta en l’autonomia que cadascú va adquirint, el llenguatge, el progrés en la consciència de les emocions i en les situacions quotidianes.
El pas del jo al nosaltres és difícil i complex i necessita de l’acompanyament i del model de l’adult referent.
Els infants, en un primer estadi, no necessiten la interacció amb els iguals. A poc a poc, van descobrint que no estan sols i poden compartir espais, tot reconeixent que hi ha d’altres companys però desenvolupant l’activitat individualment.
Més tard, ja proven d’interaccionar i és en aquest moment que els conflictes apareixen. Fets puntuals es poden percebre com agressions o amenaces i llavors la reacció no està meditada, és un impuls. Amb l’ajuda de l’adult, els infants poden anar posant paraules a allò que els passa, a allò que senten i així van aprenent a poc a poc estratègies i van adquirint recursos per negociar. Cadascú al seu ritme.
Al final de l’etapa d’Educació Infantil, tot i que persisteixen els conflictes i continuen sent intensos, els infants han madurat i poden establir, seguir i fer-se seves unes normes. En aquest moment ja estan preparats per a jugar i actuar en equip de manera eficaç. També troben sovint l’amic íntim, que serà un gran aliat encara que pot ser que aquest no sigui el definitiu.
En tot aquest procés, el referent adult com a mediador i model té un paper rellevant.
En aquestes fotografies es veuen alumnes d’EI4 jugant lliurement en un espai obert i segur. El joc és el mitjà més ric i adequat per ajudar al desenvolupament de la socialització.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.