Tècnica,
estris, material i creativitat. Emoció i imaginació. Expressió. ART.
El
llenguatge plàstic té la facultat de desenvolupar molts aspectes en interacció,
tot potenciant-los.
Si
hi ha un bon punt de partida, una bona motivació que sorgeix d’una situació
propera als alumnes, que els emocioni i que tingui sentit per a ells,
desvetllar la seva creativitat i provocar una resposta és automàtic.
L’expressió
artística dels nens i les nenes no es pot contemplar amb una mirada parcial.
Treballar la tècnica per si sola, o pretendre potenciar la imaginació sense
tenir en compte recursos, o limitar materials... és una visió que redueix la
possibilitat d’expressar-se lliurement.
Si
bé de vegades hi ha objectius que prevalen sobre els altres, els interessos, la
sensibilitat i les emocions dels alumnes seran les directrius.
En
aquestes imatges es veure alumnes d’EI3 creant lliurement a partir d’una
motivació senzilla i propera. Amb diferents materials, tècniques i instruments
utilitzats de manera molt lliure, elaboren un ninot de neu. Reflexionar sobre
el procés i el resultat els ajudarà a adquirir sentit crític i a obrir una
mirada sensible cap a l’art. Trobar-li una finalitat a la seva creació també
els farà trobar el propi criteri sobre la bellesa.
En
l’entorn proper dels alumnes s’apleguen tots els ninots elaborats que tothom
poc contemplar per tal de gaudir amb la imatge.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.