dijous, 22 de febrer de 2018

TALLER DE CIÈNCIA



A diferència del treball per ambients que promou que els infants interaccionin tot experimentant, els tallers de ciència tenen una dinàmica més sistemàtica. Un dels objectius d’aquesta activitat és interioritzar el mètode científic. Durant el trimestre s’inclouen uns tallers de ciència, que es realitzen com a alternativa als ambients.
Avui dijous, amb la intervenció dels alumnes de les classes Finestrelles i Montjuïc de primer d’ESO, s’han dut a terme els primers tallers de ciència d’aquest trimestre amb temàtiques relacionades amb els projectes que es treballen a les aules o amb interessos que han sorgit.
Per tal de portar a la pràctica amb rigor aquesta activitat, els nois de Secundària han tingut una sessió de formació prèvia per donar pautes a fi d'adaptar la dinàmica del mètode científic al llenguatge i al nivell dels més petits i alhora resoldre dubtes que la pròpia pràctica planteja.
Avui tots junts i interaccionant han realitzat els tallers i el resultat ha estat l’aprenentatge comú. Els més grans han hagut d’aprofundir en el tema amb ajuda dels seus mestres i els més petits han assolit coneixement, motivats absolutament per una proposta engrescadora de per si amb el valor afegit de la intervenció dels companys més grans.
Així que, tot de científics han fet pa (les classes Del Bosc, Del Parc i Virolets), han experimentat amb la llum tot fent un mosaic (les classes Cu-cut, Picarol i El Molí) i han fet barreges (Les classes Contes, Joguines i L’Estel).
















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.