A
diferència del treball per ambients que promou que els infants interaccionin
tot experimentant, els tallers de ciència tenen una dinàmica més sistemàtica.
Un dels objectius d’aquesta activitat és interioritzar el mètode científic. Durant
el trimestre s’inclouen uns tallers de ciència, que es realitzen com a
alternativa als ambients.
Avui
dijous, amb la intervenció dels alumnes de les classes Finestrelles i Montjuïc
de primer d’ESO, s’han dut a terme els primers tallers de ciència d’aquest
trimestre amb temàtiques relacionades amb els projectes que es treballen a les
aules o amb interessos que han sorgit.
Per
tal de portar a la pràctica amb rigor aquesta activitat, els nois de Secundària
han tingut una sessió de formació prèvia per donar pautes a fi d'adaptar la
dinàmica del mètode científic al llenguatge i al nivell dels més petits i
alhora resoldre dubtes que la pròpia pràctica planteja.
Avui
tots junts i interaccionant han realitzat els tallers i el resultat ha estat
l’aprenentatge comú. Els més grans han hagut d’aprofundir en el tema amb ajuda
dels seus mestres i els més petits han assolit coneixement, motivats
absolutament per una proposta engrescadora de per si amb el valor afegit de la
intervenció dels companys més grans.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.