En aquest darrer dia de la setmana, l’hora de dinar es
desenvolupa amb normalitat absoluta. En ella s’apleguen hàbits, normes, valors,
emocions i responsabilitats en un espai d’aprenentatge personal, social i
intel·lectual per excel·lència.
Pels infants aquesta és una estona agradable, tranquil·la i
activa compartida amb els mestres. L’activitat és intensa i comença amb la
preparació de l’àpat: hàbits de rentar-se les mans, preparar-se adequadament,
tenir els estris a punt, posar-se el tovalló i seure bé. Tot són accions,
costums o hàbits que formen part de la preparació i ajuden a assolir la
tranquil·litat necessària en aquesta estona.
Tanmateix, saber què hi ha de dinar i anticipar-se a les
normes que s’hauran de seguir és important per desenvolupar una bona dinàmica i
l’adquisició de bons hàbits.
El poema, recitat de manera col·lectiva, predisposa
positivament cap a aquest acte social que comença amb calma i de manera molt
agradable.
Però durant aquesta estona, els nens i nenes senten
diferents sensacions i emocions que contribueixen al seu procés d’aprenentatge.
El gust pels aliments, l’apetència, l’esforç... són aspectes molt personals que
poc a poc es van aprenent a regulant.
Un cop acabat l’àpat, també forma part de l’hora de dinar el
fet de desenvolupar els hàbits d’higiene i ordre, així com saber triar una
activitat tranquil·la per tal d’anar baixant el ritme i disposar-se a descansar
en el cas d’EI3 i EI4 o a realitzar activitats col·lectives, tranquil·les
i constructives.
La dinàmica de l’hora de dinar ofereix un escenari semblant
al de casa però desenvolupat en societat.
Imatges de la preparació del menjador
Imatges tot dinant
Imatges després de dinar
Imatges de la preparació del menjador
Imatges tot dinant
Imatges després de dinar
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.