Com tots els dijous, ahir els alumnes d’EI van poder tornar a
encuriosir-se i experimentar amb el treball per ambients. Un espai dotat amb
elements que tenen significat, disposats per provocar el desig dels alumnes a
aprendre és un entorn que segur que els motivarà.
Però el treball per ambients va més enllà i la tasca del mestre és
clau per poder assolir els objectius proposats. Primer, l’adult ha de
provocar que el petit grup es plantegi un repte. Cal que tingui clares
quines preguntes ha de fer a cada nen i nena i com conduir l’espai d’aprenentatge.
Ha d’estar atent al desenvolupament del treball cooperatiu i observar les
estratègies de cadascú.
Per tal que el desenvolupament del treball per ambients tingui la
qualitat esperada, el mestre ha de tenir integrades no tan sols les
possibilitats didàctiques de cada ambient, sinó que ha de conèixer en
profunditat les característiques i evolució de cada infant per tal de poder-lo
acompanyar en la seva formació.
Un cop plantejat el repte, l’infant desenvolupa tots uns
procediments en l’experimentació i el mestre ha d’ajudar-lo en la seva
reflexió. Així mateix, cal comprovar que s’arribi a un resultat per tal de
donar significat al procés així com assegurar-se que l’alumne ha comprès què és
el que ha après i com.
El procés d’avaluació i autoavaluació dels alumnes ha de ser igual
de fonamentat i per això és clau establir uns criteris adequats, coherents i
conseqüents.
I tot això, tal com demostren les imatges, assegura que
l’infant gaudeix de valent tot relacionant-se.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.