Els infants conviuen amb la tecnologia en general. A l’escola, els
seus models i referents, mestres i companys més grans utilitzen eines
tecnològiques contínuament i amb tota normalitat. Tauletes, PDI, mòbils,
ordinadors... són dispositius presents i necessaris.
A l’etapa d’Infantil els alumnes han d’aprendre a fer un bon ús
d’aquests aparells electrònics i conèixer el seu funcionament. És cert que els
infants saben fer servir de manera intuïtiva aquestes eines però cal
educar-los amb un criteri que garanteixi la seguretat, la salut i
l'autocontrol. D’aquesta manera, els beneficis de l’eina seran importants,
ajudaran en la construcció de l’aprenentatge i garantirem un ús coherent i
equilibrat.
La recerca d’informació, les aplicacions que permeten la pràctica
d’exercicis o l’aplicació d’aprenentatges, les activitats relacionades amb els
continguts treballats a l’aula, els jocs en equip... fomenten
l’adquisició d’estratègies per treballar en cooperació, el pensament computacional
o la consolidació dels aprenentatges.
Sempre, però, l’adult ha de ser present en l’activitat i ha de
marcar el temps i els recursos que se li presenten a l’infant. És a dir, l’ha
d’acompanyar en la seva pràctica.
En l’espai d’aprenentatge que representa el treball per ambients,
els nens d’EI3 comencen a l’escola, de manera col·lectiva, el seu
contacte amb aquestes eines i amb altres relacionades amb la robòtica. Mentre
que en el tercer trimestre les tauletes entren a les aules en algunes activitats.
A EI4, a més de la interacció amb diferents aparells que presenta
l’ambient de TIC, en el segon trimestre les tauletes arriben a l’hora de
treballar per racons i també en alguna proposta relacionada amb els projectes
que es treballen a l’aula.
A EI5 ja durant el primer trimestre les tauletes i els ordinadors
tenen presència a l’estona dels racons i, fins i tot, algun càrrec ja fa
una tasca d’organització relacionada amb els Ipad.
Les pissarres digitals però, s’usen quotidianament a les aules des
de l’inici de curs en tots els nivells.
En aquestes imatges es veuen
alumnes interaccionant amb eines digitals en el treball per ambients, en el treball
del projecte i en alguns racons.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.