dimarts, 29 de gener del 2019

TECNOLOGIA



Els infants conviuen amb la tecnologia en general. A l’escola, els seus models i referents, mestres i companys més grans utilitzen eines tecnològiques contínuament i amb tota normalitat. Tauletes, PDI, mòbils, ordinadors... són dispositius presents i necessaris.

A l’etapa d’Infantil els alumnes han d’aprendre a fer un bon ús d’aquests aparells electrònics i conèixer el seu funcionament. És cert que els infants saben fer servir de manera intuïtiva  aquestes eines però cal educar-los amb un criteri que garanteixi la seguretat, la salut i l'autocontrol. D’aquesta manera, els beneficis de l’eina seran importants, ajudaran en la construcció de l’aprenentatge i garantirem un ús coherent i equilibrat.

La recerca d’informació, les aplicacions que permeten la pràctica d’exercicis o l’aplicació d’aprenentatges, les activitats relacionades amb els continguts treballats a l’aula, els jocs en equip...  fomenten l’adquisició d’estratègies per treballar en cooperació, el pensament computacional  o la consolidació dels aprenentatges.

Sempre, però, l’adult ha de ser present en l’activitat i ha de marcar el temps i els recursos que se li presenten a l’infant. És a dir, l’ha d’acompanyar en la seva pràctica.

En l’espai d’aprenentatge que representa el treball per ambients, els nens d’EI3 comencen a l’escola, de manera col·lectiva, el seu contacte amb aquestes eines i amb altres relacionades amb la robòtica. Mentre que en el tercer trimestre les tauletes entren a les aules en algunes activitats.

A EI4, a més de la interacció amb diferents aparells que presenta l’ambient de TIC, en el segon trimestre les tauletes arriben a l’hora de treballar per racons i també en alguna proposta relacionada amb els projectes que es treballen a l’aula.

A EI5 ja durant el primer trimestre les tauletes i els ordinadors tenen presència a l’estona dels racons i, fins i tot, algun càrrec ja fa una tasca d’organització relacionada amb els Ipad.

Les pissarres digitals però, s’usen quotidianament a les aules des de l’inici de curs en tots els nivells.

En aquestes imatges es veuen alumnes interaccionant amb eines digitals en el treball per ambients, en el treball del projecte i en alguns racons.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.