Els càrrecs són responsabilitats que contribueixen a la formació
global dels infants.
Com que s’han de desenvolupar en l’entorn proper i han
de tenir un resultat que afecti la vida de les aules i de l’Escola, són
plens de significat. A més s’adapten a les necessitats dels alumnes, dels
grups i del seu procés evolutiu, i també han respondre a les diferents
capacitats i ritmes d’aprenentatge que aquests presenten.
En definitiva, són unes eines d’aprenentatge que representen un
privilegi.
Els nens més petits d’EI3. S’inicien en la dinàmica de la Vida
Social a través de tasques puntuals, senzilles i concretes, normalment de
l’àmbit de l’ordre i realitzats en l’entorn més proper i propi. Aquestes
responsabilitats concretes permeten prendre consciència, gaudir i valorar la
feina ben feta, cosa que repercuteix en la pròpia autoestima. A poc a poc, els
càrrecs van tenint una durada determinada, que requereix constància i compromís
i van adquirint complexitat, fins que a EI5 les tasques es poden
relacionar amb l’organització, la gestió i l’aprenentatge. A més, poden
desenvolupar-se ja fora de l’aula i repercutir, per exemple en les aules d’EI3
on l’ajuda dels companys més grans és un model i un benefici.
A poc a poc, doncs, el pensament individual, el “jo”, es va
convertint en col·lectiu i en prendre consciència del “nosaltres”.
En aquestes imatges es veuen els encarregats del berenar de les
classes d’EI5 que van a buscar els contenidors del berenar dels més
petits i el porten a la cuina. Desenvolupen així una tasca d’ordre i
organització que els companys més petits no poden assumir. Així mateix, els encarregats d’EI4 també porten els contenidors del berenar a la
cuina però en aquest cas són els de la pròpia classe.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.