No hi ha cap motiu perquè els més petits de
l’Escola no participin o s’impliquin en la gestió de temes que afecten el medi
ambient. Com a Escola Verda, cal que els alumnes estiguin molt conscienciats i
interessats en fer accions encaminades a cuidar el planeta. Com més petits
siguin els infants quan coneixen el que succeeix a la natura, més aviat
actuaran en conseqüència.
El que pertoca per l’edat és el coneixement
de l’entorn més proper i és en aquest àmbit on poden incidir les seves
accions i aportacions de manera més significativa.
A les classes, sovint sorgeixen converses
sobre el tema, fruit generalment de notícies i situacions que s’esdevenen. Tots
els infants s’hi mostren sempre ben interessats i disposats a conèixer el que
passa al voltant.
En aquesta ocasió, dijous passat a la tarda
els encarregats del medi ambient es van reunir amb la Sra. Clara, la mestra que
dinamitza a EI les accions de la comissió d’Escola Verda. Uns nens i
nenes de les tres classes d’EI5 en formen part i es responsabilitzen d’aquest
càrrec. Ara, aquests alumnes ja saben les seves funcions que es centren en la
cura de l’espai i l’entorn més proper, en les idees, aportacions i accions que
es puguin fer per aconseguir millor consciència ecològica i en la
interiorització d’uns hàbits saludables de respecte a la Terra. Divendres al
matí, durant la reunió organitzada a la
qual estaven convocats, van definir les pautes a seguir per EI, consensuades
pels propis encarregats: van parlar
d'accions per no malgastar l'aigua,
l’aprofitament de la llum natural i el control de l’artificial, l’ús
dels paper en general, etc.
Van explicar
també que ara mateix estaven treballant en el reciclatge a través de les
papereres per aconseguir uns resultats més eficaços.
De
manera natural els alumnes s’estan endinsant en la cultura del respecte al medi
ambient i van interioritzant el valor de la implicació.
En les imatges
es veuen escenes de les reunions.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.