dimecres, 14 d’octubre del 2020

COM SOM (UT1 EI4)




Els infants de les classes Contes, L'Estel i Joguines també han començat el primer projecte d'EI4 Com Som.

Els alumnes treballen l’esquema corporal i el reconeixement de les parts del cos a partir d’activitats plàstiques, musicals, matemàtiques...

A través del moviment i de les habilitats motrius, els nens van interioritzant el coneixement del propi jo.

A les sessions de Psicomotricitat el cos, el moviment, el llenguatge, la socialització, l'aprenentatge, el treball cooperatiu, la imaginació i les emocions es presenten de manera transversal i significativa, afavorint les habilitats motrius dels alumnes.

L’element que ens permet marcar la temporalització és la maleta màgica la qual introduirà tots els projectes i serà l’encarregada de marcar el temps de metacognició.

El fet de poder treballar un mateix projecte en els tres cursos d’Infantil ens permet desenvolupar tots els continguts de forma progressiva tenint en compte l’etapa i l’edat de l’alumne.

Els infants d’EI4 realitzaran un treball d’autoconeixement personal per poder conèixer-se a un mateix i ser conscient dels seus gustos, aficions, preferències...

Per poder materialitzar aquest procés, els alumnes crearan individualment una caixa amb les evidències de les seves aficions (una pilota de tenis, uns auriculars, un llibre...), els seus gustos (una fotografia del seu plat preferit, un collaret...) o les seves preferències (objectes personals).

Aquesta caixa serà exposada quan s’acabi el projecte i els infants podran explicar com són a la resta dels companys i companyes.

La lectoescriptura es treballa de forma significativa a partir del projecte, els alumnes aprenen els sons de les lletres que van apareixent amb el vocabulari del Com Som i realitzen diferents jocs de consciència fonològica (picar paraules, buscar les vocals, el penjat...).

Acompanyar un infant en el seu procés d’aprenentatge de la lectura i l’escriptura implica estar pendents de diversos aspectes. L’autonomia, la seguretat, les emocions, permetran ajudar a fomentar l’interès cap al descobriment del codi gràfic. També les habilitats de relació que vagi adquirint l’ajudaran a interaccionar i a comunicar. Mentrestant, tots els estímuls sonors i gràfics que li arribin ajudaran a construir una bona base per al progrés que anirà fent.

Són molts els recursos que es practiquen per anar avançant en el  procés, però tots han de ser significatius i han de despertar la curiositat dels nens.

Imatges



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.