dilluns, 8 d’abril del 2019

HABILITATS DIGITALS I PENSAMENT COMPUTACIONAL A EI - INSTAL·LANT EL DISPOSITIU DE REC



És ben clar que els infants tenen integrat entre les seves vivències la imatge de l’ús dels dispositius digitals.

A les aules, els infants utilitzen amb la guia del mestra la pissarra digital i la tauleta. També, en el treball per racons, els nens fan ús de les tauletes i/o ordinadors, sempre sota la supervisió d’un adult i amb continguts seleccionats.

Però cada dijous, els alumnes es troben una proposta que aprecien molt i que s’anomena: “AMBIENT TIC”. Dins del treball per ambients, hi ha un espai on hi ha diferents dispositius relacionats amb les tecnologies i el pensament computacional: tauletes, ordinadors  i pissarres digitals són més habituals per a ells, però a totes aquestes eines s’hi afegeix el NINUS, un accessori electrònic amb els qual els alumnes poden interactuar i arribar al coneixement a través del seu moviment.

Tanmateix, els nens i nenes poden compartir l’experiència de treballar amb els Bee-bots, uns robots programats per desenvolupar el pensament computacional i que es fa funcionar de manera intuïtiva al començament, mentre va ajudant a construir la capacitat de trobar solucions obertes a problemes i situacions.

Tot jugant, els nens desenvolupen unes habilitats de pensament necessàries en la construcció del coneixement.



INSTAL·LANT EL DISPOSITIU DE REC
En aquestes imatges es veuen infants instal·lant, a la seva part de l’hort, el dispositiu creat en cooperació durant un taller de ciència realitzat la setmana passada. Per veure més informació cal anar a la pàgina principal de la web: http://www.escolesgarbi.cat/esplugues/

Imatges

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.