És ben clar que els infants tenen
integrat entre les seves vivències la imatge de l’ús dels dispositius digitals.
A les aules, els infants
utilitzen amb la guia del mestra la pissarra digital i la tauleta. També, en el
treball per racons, els nens fan ús de les tauletes i/o ordinadors, sempre sota
la supervisió d’un adult i amb continguts seleccionats.
Però cada dijous, els alumnes es
troben una proposta que aprecien molt i que s’anomena: “AMBIENT TIC”. Dins del
treball per ambients, hi ha un espai on hi ha diferents dispositius relacionats
amb les tecnologies i el pensament computacional: tauletes, ordinadors i
pissarres digitals són més habituals per a ells, però a totes aquestes eines
s’hi afegeix el NINUS, un accessori electrònic amb els qual els alumnes poden
interactuar i arribar al coneixement a través del seu moviment.
Tanmateix, els nens i nenes poden
compartir l’experiència de treballar amb els Bee-bots, uns robots programats per
desenvolupar el pensament computacional i que es fa funcionar de manera
intuïtiva al començament, mentre va ajudant a construir la capacitat de trobar
solucions obertes a problemes i situacions.
Tot jugant, els nens desenvolupen
unes habilitats de pensament necessàries en la construcció del coneixement.
INSTAL·LANT EL DISPOSITIU DE
REC
En aquestes
imatges es veuen infants instal·lant, a la seva part de l’hort, el dispositiu
creat en cooperació durant un taller de ciència realitzat la setmana passada.
Per veure més informació cal anar a la pàgina principal de la web: http://www.escolesgarbi.cat/esplugues/
Imatges
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.