Els
infants més petits no han de quedar al marge d’una reivindicació que els afecta
directament. En un futur pròxim ells seran els dinamitzadors d’aquesta societat
que els indicadors demostren que encara discrimina.
En
aquesta ocasió, la motivació no ha estat un conte, recurs habitual i adequat
per presentar temes diversos. Avui, a totes les classes d’Educació Infantil
s’ha realitzat la lectura d’un llibre de la col·lecció “Pequeña y grande” de l’editorial ALBA que descriu les biografies de
grans dones.
Els
infants han sorprès una vegada més les mestres amb la participació en un debat
més ric del que es podia esperar. Això passa perquè a les aules es creen sovint
entorns de diàleg, de sensibilització i d’investigació i es promou el pensament
crític amb relats de situacions actuals.
Estimular
els infants per tal que pensin lliurement és el primer pas per a la
sensibilització.
En
aquesta ocasió, els alumnes han valorat els referents femenins i s’han emmirallat
en les dones que han fet aportacions rellevants amb esforç, amb tenacitat, amb
força i sovint, a contracorrent.
L'objectiu principal és visualitzar dones que han pogut assolir la seva fita.
L'objectiu principal és visualitzar dones que han pogut assolir la seva fita.
A
totes les aules han arribat a conclusions que s’han contrastat, resumit i
aplegat.
Alguns grups s'han quedat amb aquesta idea: si es tria un camí, no hi ha d'haver impediments per a realitzar-los. Fins i tot ha sorgit aquesta conclusió: "No està bé que no deixin fer coses a les dones, ni abans ni ara".
Alguns grups s'han quedat amb aquesta idea: si es tria un camí, no hi ha d'haver impediments per a realitzar-los. Fins i tot ha sorgit aquesta conclusió: "No està bé que no deixin fer coses a les dones, ni abans ni ara".
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.