Una
de les riqueses que aporta la Vida Social és que demana i permet la implicació
de tots en la gestió i la dinàmica de la vida diària. Sense l’actuació dels
nens, el ritme avança amb dificultat.
A
l’Educació Infantil, els màxims exponents de l’estructura són els càrrecs i els
colors.
Els
càrrec es desenvolupen a la mida de les capacitats dels nens i a EI3 es
tradueixen en petites tasques d’ordre que es fan a l’aula. Aquesta acció permet
valorar l’esforç i l’èxit de cadascú i per tant la motivació per implicar-se i
l’augment de la pròpia satisfacció.
Però
a mesura que van creixent, les capacitats també creixen i la motivació dels
infants demana més. El càrrec surt de l’aula i dirigeix el seu esforç i la seva
feina cap a entorns propis però no tan propers, en benefici de tots. És quan es
passa de la cultura del jo a la cultura del nosaltres.
En
aquestes imatges es veuen els encarregats del medi ambient d’EI5, que es
reuneixen cada setmana, fent difusió de dues pel·lícules proporcionades per
l’organització mediambiental ECOEMBES que els infants visionaran amb la seva
mestra participant en una acció més de conscienciació.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.