dimarts, 6 de març del 2018

VIDA SOCIAL, LA MÀXIMA IMPLICACIÓ EN LA GESTIÓ DE L'ESCOLA



Una de les riqueses que aporta la Vida Social és que demana i permet la implicació de tots en la gestió i la dinàmica de la vida diària. Sense l’actuació dels nens, el ritme avança amb dificultat.

A l’Educació Infantil, els màxims exponents de l’estructura són els càrrecs i els colors.
Els càrrec es desenvolupen a la mida de les capacitats dels nens i a EI3 es tradueixen en petites tasques d’ordre que es fan a l’aula. Aquesta acció permet valorar l’esforç i l’èxit de cadascú i per tant la motivació per implicar-se i l’augment  de la pròpia satisfacció.
Però a mesura que van creixent, les capacitats també creixen i la motivació dels infants demana més. El càrrec surt de l’aula i dirigeix el seu esforç i la seva feina cap a entorns propis però no tan propers, en benefici de tots. És quan es passa de la cultura del jo a la cultura del nosaltres.
En aquestes imatges es veuen els encarregats del medi ambient d’EI5, que es reuneixen cada setmana, fent difusió de dues pel·lícules proporcionades per l’organització mediambiental ECOEMBES que els infants visionaran amb la seva mestra participant en una acció més de conscienciació.
VIDA SOCIAL I ESCOLA VERDA... valors autèntics.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.