dijous, 11 de gener de 2018

AMBIENTS



Primera setmana de trimestre i primera setmana de treball per ambients.
La proposta està formada per nou ambients molt diversos, alguns dividits en dos entorns diferents que responen a  totes les finalitats de l’Escola relacionades amb els valors principals de PENSAR, SENTIR I ESTIMAR.
En el conjunt dels ambients, els infants poden desenvolupar totes les capacitats necessàries per a la seva evolució i el seu aprenentatge a través de l’experimentació lliure.
Prèviament a l’activitat, l’infant escollirà l’ambient on vol anar i es posarà la polsera distintiva d’aquest espai. Amb la seva targeta d’avaluació, podrà anar cap a l’ambient triat per trobar-se amb altres companys i interaccionar. L’activitat és lliure, però hi ha unes normes bàsiques que tots coneixen.
El material està pensat per afavorir l’aprenentatge tot provocant preguntes i presentant reptes que sorgeixen de manera natural.
L’activitat estarà compartida amb els nois i noies de les classes Sant Jordi, Finestrelles i Montjuïc, de 1r d’ESO, que en el marc de les activitats de Vida Social, no només participen en l’organització sinó que interaccionen directament amb els companys més petits d’EI3, EI4 i EI5 que són en el mateix ambient.
Un cop acabada l’activitat, cal recollir el material i la mestra responsable de cada ambient anotarà l’avaluació en la targeta de cada alumne. Després, tots tornaran a l’aula (els més petits d’Ei3 acompanyats dels companys d’ESO) on es posarà en marxa una activitat de autoavaluació o co avaluació, segons el dia.
Trobar un context més ric i propici a l’aprenentatge és difícil, precisament per la càrrega d’interès, motivació i resposta a la diferència que proporciona.





















 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.