dimarts, 9 de gener de 2018

LA LECTURA



El Reis, el Pare Noel, el Tió o simplement les vacances segur que han propiciat el foment de la lectura a través dels llibres.
L’interès per les històries que senten els nens i nenes, que va creixent a mesura que es van fent més grans, és un fet que cal fomentar ja que influeix directament i intensa en la seva evolució general. Específicament, també és determinant en el procés de l’aprenentatge de la lectura i escriptura.
L’escola crea constantment un context favorable a la lectura, amb la presència dels llibres. Aquests són uns elements considerats imprescindibles  que sempre són visibles.
A l’aula, els nens tenen a l’abast la pròpia biblioteca i és evident que la lectura d’imatges en cooperació motiva encara més. També sorgeixen altres situacions en les quals es necessiten revistes i llibres de divulgació o de coneixements que també són presents a l’aula.
A la biblioteca de l’escola, gran centre de cultura i informació, hi ha la concentració més important d’aquests tresors  i els nens i nenes aprenen la gran quantitat de propostes i activitats que poden sorgir d’aquest entorn. A mesura que va avançant el curs i els infants es van fent més grans, va sorgint amb més evidència la necessitat de recórrer a la biblioteca per resoldre  diferents reptes o situacions relatius al coneixement i la relació.
Però avui destaquem una acció fonamental en l’aprenentatge de la lectura: EL MODEL LECTOR.
Un adult referent llegint amb actitud correcta, la mirada interessada, amb bona dicció, entonació i gaudint és el principal estímul perquè un infant senti curiositat i ganes d’aprendre a llegir.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.