dimecres, 17 de gener de 2018

PENSAMENT CRÍTIC, LLIURE I ÈTIC

 

La capacitat dels nens de pensar per si mateixos s’ha d’estimular. Només cal donar eines per entrenar-la i potenciar-la.
Les activitats proposades pel projecte Filosofia 3-18 són estratègies per estimular els valors o capacitats de pensar, sentir i estimar.
Fer preguntes que convidin a obrir la reflexió permetent el lliure pensament forma part del  mètode i a través de contes, jocs, les obres d’art, el cinema i amb ajuda de la música, els infants van aprenent a formar el seu propi criteri.
Un valor afegit és la consciència autocrítica que es va despertant a partir de l’avaluació, l’avaluació dels altres i també la pròpia autoavaluació, la pràctica de les quals va ajuda a assumir l’equivocació sense cap por i a veure-la com una oportunitat d’aprendre.
Les imatges mostren diversos moments d’una sessió de Filosofia 3-18 on es presenta el personatge que serà l'introductor i desllorigador del fil conductor de les sessions: LA MARIETA.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.