Amb
l’inici de trimestre, la Vida Social es posa en marxa. La implicació dels
alumnes en la gestió de la dinàmica de l’escola, es desplega progressivament i
adequada a l’edat dels infants.
Com
més petits són, aquestes tasques anomenades càrrecs seran més senzilles,
relacionades amb l’ordre i en l’entorn més proper, és a dir, l’aula.
A
mesura que creixen, les responsabilitats es van fent més complexes i les
accions ja poden tenir una finalitat d’organització, gestió, o fins i tot
demanaran capacitat de decisió. A més, les tasques que assumeixen comportaran
que els alumnes surtin de l’aula per col·laborar en altres entorns, per bé que
en aquesta etapa sempre són els més propers.
Un
exemple de càrrec pot ser el que fa l’encarregat dels tovallons a EI3, que ha
de repartir aquesta peça abans de dinar, o l’encarregat de l’assistència a EI4,
que amb l’acompanyament dels mainaders ha de dur el full de control
d'assistència dels alumnes a recepció. O bé, ja més complex, els encarregats
del Medi Ambient d’EI5, que aporten propostes de millora dels hàbits
sostenibles de tota l'etapa i en fan el seguiment i, per tant, han de participar
en diferents reunions de planificació. La Vida Social proporciona una
estructura formada pels tres colors de l’escola, que a partir d’EI4
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.