dimecres, 10 de gener de 2018

VIDA SOCIAL



Amb l’inici de trimestre, la Vida Social es posa en marxa. La implicació dels alumnes en la gestió de la dinàmica de l’escola, es desplega progressivament i adequada a l’edat dels infants.
Com més petits són, aquestes tasques anomenades càrrecs seran més senzilles, relacionades amb l’ordre i en l’entorn més proper, és a dir, l’aula.
A mesura que creixen, les responsabilitats es van fent més complexes i les accions ja poden tenir una finalitat d’organització, gestió, o fins i tot demanaran capacitat de decisió. A més, les tasques que assumeixen comportaran que els alumnes surtin de l’aula per col·laborar en altres entorns, per bé que en aquesta etapa sempre són els més propers.
Un exemple de càrrec pot ser el que fa l’encarregat dels tovallons a EI3, que ha de repartir aquesta peça abans de dinar, o l’encarregat de l’assistència a EI4, que amb l’acompanyament dels mainaders ha de dur el full de control d'assistència dels alumnes a recepció. O bé, ja més complex, els encarregats del Medi Ambient d’EI5, que aporten propostes de millora dels hàbits sostenibles de tota l'etapa i en fan el seguiment i, per tant, han de participar en diferents reunions de planificació. La Vida Social proporciona una estructura formada pels tres colors de l’escola, que a partir d’EI4
permetran organitzar l’aula amb grups fixes i heterogenis per assolir un aprenentatge més ric, alhora que s’adquireixen els valors claus de la cooperació, la diversitat i la convivència.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.