Durant tota
la trajectòria que els infants fan a l’escola, el desenvolupament personal i
social tracen dos eixos que es contemplen com a prioritaris. Les emocions, els
hàbits, la pròpia seguretat, la capacitat de decidir... juntament amb les
relacions que van fent i consolidant els ajudaran a fomentar aspectes com ara
la curiositat, l'interès, la constància, l’ordre, l’organització, la motivació,
la comunicació o la capacitat d’interaccionar, entre altres. Sense el progrés
d’aquestes capacitats difícilment els processos d’aprenentatge es realitzaran
de manera exponencial i positiva.
Paral·lelament,
cal exposar els infants a diversos estímuls que tinguin a veure amb els codis
fonètics i gràfics. Aquests estímuls han de tenir significat per a ells i han
d’estar relacionats amb el seu entorn i el context.
D’aquesta
manera, és habitual que cada nen, al seu ritme, arribi a la descoberta de la
relació entre so i grafia i comenci a llegir i escriure.
D’altra
banda, a mesura que els infants van tenint interès i recursos, a mesura que es
van fent preguntes, els han d’arribar propostes per tal que apliquin o
sistematitzin allò que han après, mentre van adquirint seguretat.
En aquestes
imatges es veuen alumnes d’EI5 en el treball per racons, practicant el traç,
assegurant la seva destresa i posant en pràctica allò que aprenen.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.