dimarts, 8 de maig de 2018

LES SORTIDES



Les sortides són un altre dels eixos bàsics de l’aprenentatge. Seleccionar aquelles propostes que aporten qualitat i enriquiment a l’adquisició de coneixements, hàbits i valors és un deure dels mestres que s’han d’implicar completament en la seva tria, el desenvolupament, el resultat i l’avaluació.
Una visita fora de l’escola pot pertànyer a diversos àmbits, però ha d’estar relacionada amb els interessos de l’aula. També ha de propiciar la interacció dels alumnes, que no han de ser només espectadors d’una mostra exposada. Igualment, ha de tenir un nivell de contingut elevat i ha de suposar una proposta engrescadora per seguir treballant a l’aula. A més, si la sortida es realitza en un entorn proper o amb vinculació a l’escola té un valor afegit.
Que el mestre sigui el conductor de l’activitat hi aportarà un plus ja que és el millor coneixedor d’interessos i necessitats de cada grup i l’avaluació serà una estratègia imprescindible.
Finalment, recordar els hàbits i normes de convivència i desplaçament contribuirà a l’educació social i la viària.
Seguint aquests criteris, avui els nens i nenes de les classes Contes, Joguines i L’Estel han fet una sortida Can Coll, a Collserola. En aquest temps de Sant Ponç, l’activitat es relaciona amb la sensibilitat i els sentits i els alumnes fan una descoberta pel bosc estimulant l’olfacte i el llenguatge. 












Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.