Les
sortides són un altre dels eixos bàsics de l’aprenentatge. Seleccionar aquelles
propostes que aporten qualitat i enriquiment a l’adquisició de coneixements,
hàbits i valors és un deure dels mestres que s’han d’implicar completament en
la seva tria, el desenvolupament, el resultat i l’avaluació.
Una
visita fora de l’escola pot pertànyer a diversos àmbits, però ha d’estar
relacionada amb els interessos de l’aula. També ha de propiciar la interacció
dels alumnes, que no han de ser només espectadors d’una mostra exposada.
Igualment, ha de tenir un nivell de contingut elevat i ha de suposar una
proposta engrescadora per seguir treballant a l’aula. A més, si la sortida es
realitza en un entorn proper o amb vinculació a l’escola té un valor afegit.
Que
el mestre sigui el conductor de l’activitat hi aportarà un plus ja que és el
millor coneixedor d’interessos i necessitats de cada grup i l’avaluació serà
una estratègia imprescindible.
Finalment,
recordar els hàbits i normes de convivència i desplaçament contribuirà a
l’educació social i la viària.
Seguint
aquests criteris, avui els nens i nenes de les classes Contes, Joguines i
L’Estel han fet una sortida Can Coll, a Collserola. En aquest temps de Sant
Ponç, l’activitat es relaciona amb la sensibilitat i els sentits i els alumnes
fan una descoberta pel bosc estimulant l’olfacte i el llenguatge.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.