El
pensament científic s’ha de treballar i promoure com a base de l’aprenentatge.
A
les aules, la ciència hi entra des de la vida quotidiana, des dels tallers de
ciència, el treball per ambients i des de les activitats relacionades amb el
projecte de treball. En gairebé tots els contextos, el mètode científic
és el model a seguir. Els mestres i els companys més grans de Secundària han
d’acompanyar aquest procés, ja que segueix una metodologia establerta i el
rigor ha de ser present.
Aquests
darrers dies, abans de la seva gran experiència: L'ESTADA a Can Mas, els alumnes de les classes Del Parc, Virolets i Del Bosc han
tingut oportunitat de viure una experiència sota el patró del mètode científic
al laboratori, conduïda pel Sr. José Luís, professor de Secundària. Els infants
han fet hipòtesis, han experimentat, han recollit dades i evidències per
arribar a esbrinar un resultat que ha respost les preguntes.
L’experiència
presentada era de l’àmbit de la física i es basava en el pes i la massa.
Quin
dels dos objectes creieu que pesarà més? Un cop llançat el repte, la curiositat
serà el motor de l’activitat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.