La
realitat social, i com a conseqüència la de l’escola, presenta diferents ritmes
i models d’aprenentatge. Sovint es pensa en la dificultat a l’hora de buscar
recursos i estratègies en el progrés dels infants, tanmateix cal tenir en
compte igualment les habilitats destacades que poden presentar.
Els
mestres han d’estar atents a totes les evidències i donar resposta a cadascuna
d’elles perquè és aquesta diferència de maneres d’actuar, de pensar,
d’emocionar-se o d’interessar-se allò que pot representar l’enriquiment
de tots els infants.
Mostrar
una mirada oberta i donar cabuda a les possibilitats destacades i fer-ho amb
rigor i planificació és el procediment clau a seguir per tibar de la precocitat
que els nens poden presentar en algun aspecte.
Les
imatges mostren una activitat que no és pròpia de les classes d’Educació
Infantil. Però si un alumne mostra potencial en estratègia, és bo crear la
dinàmica adequada per tal que exerciti l’habilitat. Ben aviat, algun dels
companys s’interessa per l’activitat i tots hi guanyen.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.