L’adaptació i l’autonomia són els dos eixos principals del primer curs del segon cicle d’Educació Infantil. Fer un procés d’adaptació gradual i positiu és més fàcil si els infants se senten escoltats i estimats.
El treball d’hàbits, les rutines diàries, contribuirà
també a aconseguir més seguretat pròpia, la qual cosa repercutirà directament
en la integració de cada nen a l’Escola, a l’aula i al grup.
La constatació d’haver portat a terme una acció rutinària
i necessària i sentir-se valorat, crearà una satisfacció personal a l’infant
que el motivarà cap a l’esforç per aprendre a actuar per si sol. És tot
un èxit assolir la destresa i l’organització necessària per realitzar una
rutina amb independència, encara que això suposi haver de demanar ajuda.
En aquestes imatges es veuen nens i nenes d’EI3 que ja
comencen a ser autònoms i han après tant a demanar ajuda com a ajudar els
companys. En aquest moment, el procés d’adaptació està ja molt avançat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.