A l’etapa d’Educació Infantil l’aprenentatge es va
produint de manera global. Els estímuls van arribant tot despertant l’interès
dels infants i activant diferents àrees d’aprenentatge, sempre segons el model
i el ritme de cadascú.
Qualsevol activitat pensada per obtenir uns objectius
determinats, no incideix només en un sol aspecte, ja que mentre els alumnes
estan actius van integrant coneixements i desenvolupant habilitats de manera
ben diversa.
Així que quan els nens trien i identifiquen un símbol
que els representi, s’estan treballant estratègies relacionades amb diferents
àmbits. Si a més, la motivació surt de la màgia i la il·lusió, es potencia el
grau d’interès i, per tant, de predisposició per conèixer i saber.
En les imatges, es veuen els pirates de les classes
Cu-cut , Picarol i El Molí que tot seguint les indicacions d’un mapa,
descobreixen un tresor: un cofre ple dels “símbols” o fotografies de diferents
objectes per tal que cada infant en pugui triar un com a propi. En aquesta
activitat es desenvolupa el coneixement del propi jo, s’estimula l’atenció, es
treballen aspectes com el seguiment de consignes, el llenguatge oral i gràfic,
les nocions d’espai i de quantitat, la creativitat i, com no pot ser d’altra
manera, la il·lusió i l’emoció estan a flor de pell.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.