dilluns, 8 d’octubre de 2018

EL SÍMBOL



A l’etapa d’Educació Infantil l’aprenentatge es va produint de manera global. Els estímuls van arribant tot despertant l’interès dels infants i activant diferents àrees d’aprenentatge, sempre segons el model i el ritme de cadascú.

Qualsevol activitat pensada per obtenir uns objectius determinats, no incideix només en un sol aspecte, ja que mentre els alumnes estan actius van integrant coneixements i desenvolupant habilitats de manera ben diversa.

Així que quan els nens trien i identifiquen un símbol que els representi, s’estan treballant estratègies relacionades amb diferents àmbits. Si a més, la motivació surt de la màgia i la il·lusió, es potencia el grau d’interès i, per tant, de predisposició per conèixer i saber.

En les imatges, es veuen els pirates de les classes Cu-cut , Picarol i El Molí que tot seguint les indicacions d’un mapa, descobreixen un tresor: un cofre ple dels “símbols” o fotografies de diferents objectes per tal que cada infant en pugui triar un  com a propi. En aquesta activitat es desenvolupa el coneixement del propi jo, s’estimula l’atenció, es treballen aspectes com el seguiment de consignes, el llenguatge oral i gràfic, les nocions d’espai i de quantitat, la creativitat i, com no pot ser d’altra manera, la il·lusió i l’emoció estan a flor de pell. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.