dimarts, 23 d’octubre de 2018

LA PRIMERA SORTIDA




Les sortides formen part necessària de l’aprenentatge. El criteri que es segueix quan aquestes es planifiquen necessita tenir en compte diverses condicions com ara:

  • Que contemplin les finalitats educatives.
  • Que permetin realitzar activitats globals, significatives i transversals relacionades amb     la realitat de l’entorn, el coneixement d’un mateix, la convivència i els valors.
  • Que estiguin relacionades amb la dinàmica de l’aula.
  • Que potenciïn el desenvolupament de les capacitats i respectin els ritmes evolutius i d’aprenentatge de cada alumne.
  • Que permetin realitzar uns exercicis o activitats que difícilment es puguin fer en família o bé, que el seu desenvolupament en un context col·lectiu sigui més enriquidor.
  • Que els continguts d’aprenentatge tinguin a veure amb les estratègies i recursos que és bo que desenvolupi l’alumne.
  • Que puguin realitzar-se sota el comandament dels propis mestres, que són els referents que coneixen més les necessitats del grup. 
  •  Que depenguin i a l’hora potenciïn la interacció entre els alumnes.

La motivació quan s’acosta l’esdeveniment és clau, igual que ho serà la seva anticipació i preparació a l’aula, ja que les activitats prèvies estimularan la il·lusió dels infants i els farà sentir segurs.

Els alumnes de les classes Cu-cut, Picarol i El Molí D’EI3 avui han realitzat la sortida al Parc de Torreblanca amb l’objectiu de descobrir i gaudir amb els companys d’un entorn urbà i natural fora de l’Escola. La proposta d’un joc per descobrir elements de la tardor serà l’estímul principal.


En aquestes imatges es poden veure els alumnes d’EI4 preparant i anticipant-se a la seva propera sortida, així com els alumnes d’EI3 durant l’activitat al Parc de Torreblanca.

Imatges sortida EI3
Els nens i nenes de les classes Cu-cut, Picarol i El Molí han ajudat la Sra. Castanyera a trobar els ingredients per fer panellets!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.