Saber ser, saber estar. L’hora de
dinar és l’estona del dia que representa l’oportunitat d’aprenentatge i
formació més completa i important del dia. En convivència, tots els alumnes
adquireixen unes estratègies, uns coneixements i uns hàbits que influiran
en el seu model personal i en la seva actuació. Una taula ben parada, uns
costums ben adquirits i unes normes ben interioritzades a partir d’un treball
d’aula progressiu i estimulant donaran als infants unes eines clares per saber
estar.
A mesura que es van fent grans,
en aquesta estona els alumnes assumiran unes responsabilitats pròpies de l’hora
de dinar i aniran descobrint la importància de la tasca ben feta en la dinàmica
conjunta a través dels càrrecs. Valors com ara l’esforç, la polidesa, l’empatia...
que es posen de manifest en aquesta estona, van formant part del dia a dia dels
infants.
Abans d’iniciar l’àpat, quan tots
els infants tenen les mans ben netes i el tovalló a punt, davant d’una taula
ben preparada reciten tots junts un poema despertant així la sensibilitat i
l’emoció en cada un d’ells.
Així, en un entorn tranquil i
agradable, començant en silenci i sobretot, aprenent a mantenir un to de veu
adequat s’afavorirà que els alumnes iniciïn l’àpat sentint-se tranquils i
ben predisposats a dinar. Seure a la mateixa taula fomentarà tanmateix la
relació entre els companys i, per tant, la bona convivència.
En aquestes imatges es veuen
diferents classes en diferents moments de l’hora de dinar, estona en la qual
també s’adquiriran una sèrie de continguts i coneixements que afavoriran
l’aprenentatge ja que els alumnes hauran de repartir, classificar, memoritzar,
relacionar, interpretar...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.