L’objectiu principal de l’aprenentatge d’una llengua és comunicar.
Exposar l’infant a contextos de comunicació provocarà les ganes d’entendre i
expressar.
A l’Escola, tots els mestres, en especial els tutors, fan una part
de la seva activitat en anglès. Això representa oferir un escenari de
comunicació que predisposa l’infant cap a la interacció oral.
A EI aquesta activitat es basa en les rutines, en la sistematització
d’accions quotidianes, en poemes i cançons, en senzills jocs de llenguatge
sovint relacionats amb els projectes que es porten a terme a les aules o en
activitats pròpies del centre sempre sota l’assessorament i suport dels mestres
especialitzats en la llengua anglesa. Els audiovisuals de qualitat, això sí,
que necessiten de la participació activa dels infants, també influeixen en
l’aprenentatge de la llengua.
Un
dels avantatges que ha demostrat la implementació d’enfocaments plurilingües a
EI és que ajuda a trencar l’etapa del silenci, per la qual passen els alumnes
que inicien l’aprenentatge de la segona llengua i que més endavant haurien de
començar un coneixement de la llengua més formal.
En
aquestes imatges enregistrades es veuen algunes mestres en plena activitat de la metodologia
CLIL.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.