La setmana passada es van mostrar
als alumnes d’EI els diferents ambients on, cada dijous, podran experimentar
interaccionant entre ells a partir dels elements i materials que serviran
d’estímul.
A cada espai, la proposta està
molt pensada per afavorir el desenvolupament de les diferents habilitats
físiques i de pensament, així com la socialització. Qualsevol objecte forma
part de l’ambient amb una finalitat i la relació entre els elements no és
producte de la casualitat.
Per tal que els ambients siguin
un entorn de desenvolupament intel·lectual i social, cal tenir coneixement de
les diferents maneres d’aprendre i d’actuar, dels diferents ritmes
d’evolució i dels diversos processos que un infant pot fer.
També cal considerar les
possibles interaccions per tal d’afavorir-les i no descuidar cap dels àmbits
d’aprenentatge.
Però serà l’acció dels alumnes
allò que ajudarà a enriquir encara més cada proposta. Observant i analitzant
els procediments que segueixen, com interactuen, què els interessa i on tenen
dificultat. Les propostes s’aniran adequant ja que representen una realitat
viva.
Avui, tots els alumnes d’EI s’han
trobat en els diferents entorns, segons el que hagin triat i s’han exposat a
ambients diversos desenvolupant així la seves capacitats.
Un cop acabat el temps, tots els
infants participen en una activitat d’autoavaluació que els ajudarà en el
procés de metacognició. Però aquesta pràctica requereix una descripció ben
diferenciada i més concreta.
En les imatges es veuen infants
de diferents nivells i classes d’Educació Infantil, tots barrejats, ocupats en
el treball de diferents ambients, tot interaccionant.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.