Comença una setmana
d’il·lusions, festa i gresca. Tanmateix, una oportunitat d’aprenentatge i
formació que es presenta de nou als infants.
Avui ha arribat en Carnestoltes. Aquest
personatge sorneguer i bromista que trenca la norma i té límits dubtosos.
D’entrada, explica que ve d’un viatge i que ha arribat disposat
a entretenir provocant. És el seu primer dia i ja anima a tothom a ballar i
riure.
Més tard, en Carnestoltes avisa que demà tothom ha de
venir amb l’ànim de mostrar-se de manera diferent. Dona unes consignes i mana,
més que demana, que cadascú en triï una. Durant la setmana els infants hauran
de venir a l’Escola seguint la indicació que hagin escollit. Però el personatge
és, en el fons, benèvol i permet que qui no tingui ganes d’apuntar-se a aquesta
gresca, no cal que compleixi aquesta norma.
En aquest cas, la
diversió va implícita i domina el context. Si l’alegria serà l’emoció més
comuna, i la broma i la sorpresa la proposta més freqüent, el context
creat va més enllà de la gresca. Actuar en una situació nova, sortir de la
rutina, adaptar-se a una dinàmica de moviment i activitat sabent tornar a la
calma, desinhibir-se adequadament, saber estar... Són objectius i valors
compresos en les finalitats de l’Escola i la realitat de la setmana propicia el
camí cap el seu assoliment.
Pel·lícula
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.