Una pregunta, que ha sorgit dels
interessos del grup classe i que necessita una resposta, és el punt de partida
del desenvolupament d’un projecte. A partir d’aquesta qüestió plantejada i en
grup, els nens i nenes hauran de desenvolupar una sèrie de procediments per
esbrinar el dubte que els ha sorgit. Aquesta dinàmica els exposarà als
aprenentatges i coneixements recollits en el desplegament curricular.
Però per tal de consolidar
l’adquisició de coneixements, els infants hauran d’aplicar, descontextualitzar,
sistematitzar i practicar allò que han descobert. És en aquest espai
d’aprenentatge quan els alumnes adquireixen hàbits individuals de treball:
esforç, ordre, organització, bona postura, constància i, al mateix temps,
practiquen facultats com la memòria, l’atenció, la concentració, la
destresa o bé el raonament, entre altres.
El treball organitzat per racons,
per exemple, presenta una dinàmica adequada per portar a terme aquest treball
més específic. En aquestes imatges es veuen alumnes treballant per racons i
altres propostes.
.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.