Durant la infantesa,
el conte és un recurs necessari, estimulant i adequat per afavorir la formació
global dels nens i nenes: per l’interès que desperta i per la riquesa del seu
contingut en general.
Quan l'infant escolta un conte, la seva imaginació i
les seves emocions flueixen de manera significativa. La curiositat creix i la
creativitat també. Tanmateix, el seu desig de saber més es fa palès perquè
sorgeixen preguntes. Sovint, es fa manifest que la repetició de les
descripcions i dels successos que presenta la història és un motiu de gaudi.
Els agrada escoltar una vegada i una altra aquella història que
els emociona.
Per això, un conte ha motivat la decoració de l’entorn
dels nens i nenes. La història es desenvolupa, en part, en un bosc i la
imaginació dels infants els ha portat fins aquest context. Però l’aprenentatge
es consolida quan l’escenari és real. Per això, els nens i nenes d’EI3 han
sortit amb les seves mestres a fer la descoberta de materials i éssers propis
del bosc. Han anat als espais exteriors de l’escola buscant arbres, plantes,
pedres, terra i altres elements. La motivació que han sentit en aquesta
activitat els ha predisposat a la recerca i a l’observació.
En aquestes imatges es veuen els
infants en plena activitat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.