En l’etapa Infantil el procés d’assoliment dels hàbits és un eix
principal. Les rutines organitzen i ajuden a fer les accions més efectives.
Aquests costums mecanitzats fan adquirir seguretat i són el primer pas per
aprendre a decidir de manera reflexiva.
Els més petits senten un interès natural pels hàbits i
gaudeixen del resultat que es centra en la tasca ben feta.
De vegades, però, arriba un moment en el qual els hàbits perden
interès pels infants. És en aquest moment quan els estímuls
els ajuden a seguir motivats i a poder continuar la seva
evolució.
Un recurs ben rebut és l’ajuda de les imatges ordenades. Aquesta
activitat permet presentar senzilles provocacions que motiven les ganes de
seguir la proposta.
Disposar les fotografies que mostren l’acció o l’hàbit en ordre,
amb un inici i un final i haver de seguir l’ordre indicat és un repte que aviat
estimula l’infant.
Aquest exercici es pot complicar: es pot presentar un ordre
impossible, poden ordenar les imatges ells mateixos, poden seguir ordres d’un
altre a l’hora d’organitzar les accions, etc.
I així, l’activitat representa no tan sols un treball d’hàbits
sinó també un exercici d’ordre espacial, organització, direcció i pensament
lògic, aspectes necessaris també en el procés d’aprenentatge de la lectura i
l’escriptura.
Més endavant, a EI5 aquest treball estirarà una proposta que ajudarà
encara més en l’aprenentatge de la llengua escrita.
De fet, tots
aprenentatges que van fent els infants sempre van relacionats.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.