dimecres, 15 de gener del 2014

RACONS






L’organització del treball per racons és la disposició, en un espai comú, de diferents activitats a desenvolupar simultàniament per grups de nens i nenes. Cada alumne tria un racó i, juntament amb els companys que han escollit el mateix, fa una activitat determinada. El punt de partida serà el material disposat en un racó on hi ha unes normes d’utilització i unes propostes.
Al llarg del curs, els alumnes van passant pels diversos racons i, a més a més del control del mestre, ells mateixos fan un registre del seu pas per aquell espai.
Treballar per racons afavoreix un millor desenvolupament global dels infants i permet una observació rigorosa del progrés de tots els nens i les nenes.
En l’activitat per racons els alumnes són protagonistes implicant-se completament en la dinàmica de la proposta. El mestre acompanya els alumnes actuant de canalitzador i d’observador tot fent suggeriments, preguntes, plantejant situacions i utilitzant l’error per tal de potenciar la rectificació; en definitiva, incita els alumnes a una reflexió que serà compartida entre tots.
Els racons responen a diferents aspectes: n’hi ha de joc simbòlic, de joc reglat o de taula; n’hi ha que afavoreixen el domini i la destresa de les mans, que treballen diferents àrees o llenguatges: verbal, matemàtic, plàstic, musical... En tot cas, complementen i potencien el progrés personal, social i intel·lectual dels nens i les nenes perquè ajuden a desenvolupar estratègies i recursos, afavoreixen la seguretat de cada un d’ells i contribueixen a l’organització personal i de grup.
En tota l’Educació Infantil, els nens i les nenes treballaran en una proposta molt diversificada organitzada per racons que permet la barreja de grups i d’edats, la qual cosa enriqueix i afavoreix el progrés de cadascú.
En aquestes imatges es veuen els nens i nenes de la classe Cu-cut de P3 en quatre racons. tres d'ells estan orientats a la destresa manual i a la coordinació de l'ull i de la mà. L'altre racó és una proposta d'aplicacions amb la tauleta.
Les famílies de la classe Cu-Cut poden veure la resta de fotografies de l'àlbum a través del GV de l'aula.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.