Després de l'arribada de la maleta, totes les classes miren d'esbrinar el significat d'alguns dels elements que hi havia a dintre (veure entrada de dilluns passat). Les classes d'EI5 tenen la tasca de resoldre el misteri del mitjó, les classes d'EI4 volen trobar el sentit a les cintetes dels tres colors i les classes d'EI3 els toca intentar descobrir què serà el trosset de cartolina platejada.
En aquestes imatges es veuen les sessions de psicomotricitat que han fet els nens i nenes d'algunes classes de diferents nivells, tot i que la majoria de fotografies són de la classe El Molí d'EI3.
El motiu d'aquesta selecció és mostrar el rumb que pren la sessió a partir dels interessos que els nens i nenes tenen.
La sessió comença recordant la misteriosa arribada de la maleta i el misteri que cal resoldre: què vol dir el trosset de cartolina? Les mestres van haver de guiar una mica per tal que sortís la idea de MAR. A partir d'aquí, els nens i les nenes realitzen una sèrie de moviments simulant el mar, amb l'objectiu d'incidir en algunes de les habilitats motrius que corresponen a l'edat.
Ben aviat, els nens i nenes, curiosos de mena, comenten que el trosset de cartolina sembla un mirall, i a partir d'aquí, comença una experimentació amb moviment que sorgeix de la imatge que es reflecteix en el "mirall". Aquesta experimentació porta a recordar les diferents parts del cos que com un mirall, els nens troben en el mateixos companys.
Tot i que aquesta última part de la sessió ja contribueix a la calma i tranquil·litat dels nens i nenes, l'activitat acaba amb uns exercicis de relaxació per treballar la respitació i saber estar amb un mateix.
Per veure alguna fotografia de les classes L'Estel d'EI4 i Del Parc d'EI5 i l'àlbum complet de la classe Picarol de EI3 clicar AQUÍ
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.