divendres, 21 de novembre de 2014

PREPARACIÓ DE L'ACTE D'OBERTURA DEL 50È ANIVERSARI DE L'ESCOLA. ESBRINANT EL MISTERI


Després de l'arribada de la maleta, totes les classes miren d'esbrinar el significat d'alguns dels elements que hi havia a dintre (veure entrada de dilluns passat). Les classes d'EI5 tenen la tasca de resoldre el misteri del mitjó, les classes d'EI4 volen trobar el sentit a les cintetes dels tres colors i les classes d'EI3 els toca intentar descobrir què serà el trosset de cartolina platejada.
En aquestes imatges es veuen les sessions de psicomotricitat que han fet els nens i nenes d'algunes classes de diferents nivells, tot i que la majoria de fotografies són de la classe El Molí d'EI3.
El motiu d'aquesta selecció és mostrar el rumb que pren la sessió a partir dels interessos que els nens i nenes tenen.
La sessió comença recordant la misteriosa arribada de la maleta i el misteri que cal resoldre: què vol dir el trosset de cartolina? Les mestres van haver de guiar una mica per tal que sortís la idea de MAR. A partir d'aquí, els nens i les nenes realitzen una sèrie de moviments simulant el mar, amb l'objectiu d'incidir en algunes de  les habilitats motrius que corresponen a l'edat.
Ben aviat, els nens i nenes, curiosos de mena, comenten que el trosset de cartolina sembla un mirall, i a partir d'aquí, comença una experimentació amb moviment que sorgeix de la imatge que es reflecteix en el "mirall". Aquesta experimentació porta a recordar les diferents parts del cos que com un mirall, els nens troben en el mateixos companys.
Tot i que aquesta última part de la sessió ja contribueix a la calma i tranquil·litat dels nens i nenes, l'activitat acaba amb uns exercicis de relaxació per treballar la respitació i saber estar amb un mateix.
Per veure alguna fotografia de les classes L'Estel d'EI4 i Del Parc d'EI5 i l'àlbum complet de la classe Picarol de EI3 clicar AQUÍ



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.